4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1
    #2928 |

Hoi,

Conform de norm en het PVE ga ik in een gebouw een handbrandmeldinstallatie aanleggen gecombineerd met een Slow whoop installatie. In het PVE staan geen extra eisen genoemd voor ruimtes.

Nu is er een serverruimte en een wapenkamer die als verhoogd risico gezien mogen worden. Voor zover mij bekend is het niet nodig hier extra melders te plaatsen tenzij hier om gevraagd word door de gebruiker of andere eisende partij.
    Dan dienen deze ruimtes ook opgenomen te worden in het PVE.

Kan iemand mijn visie beamen of zie ik iets over het hoofd?

christiaan van de geerchristiaan van de geer
    Moderator
    Post count: 180

Wat is de functie van het gebouw? Als je het e.e.a. wil aanvullen, zou ik het wel overleggen en de aanvulling mag geen negatieve invloed hebben op de prestatie-eisen van het geëiste gedeelte.

Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is.

hans de jong
    Bijdrager
    Post count: 138

Even uitgaande dat het PvE geschreven is op de functie van het gebouw, zou je inderdaad geen aanvullende voorzieningen hoeven aanbrengen. Een serverruimte is niet altijd een verhoogd risico, dus daar zou je niets hoeven doen. Evenals de wapenkamer.
    Interessanter is de ruimte voor opslag van munitie. Ik weet niet hoeveel daar opgeslagen ligt, maar dit kwam ik tegen op de site van ministerie van infrastructuur en milieu.

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 172

Zoals Christiaan al aangeeft zou je eerst moeten weten wat de gebruiksfunctie van het gebouw is. Afgaand op de vraag van Leander denk ik aan een politiebureau(tje). Tenzij het politiebureau in Ferguson staat verwacht ik niet dat er meer dan 250.000 patronen zijn opgeslagen. Maar dit zou uit de gebruiksvergunning op te maken moeten zijn. En als het goed is heeft de PvE opsteller in de vergunning nagekeken of het bevoegd gezag aanvullende eisen ten aanzien van de brandmeldbeveiliging heeft gesteld.

X never ever marks the spot

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.