Brandpreventieforum Forums Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie handbrandmelder in liftmachine kamer

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 91
    #1668 |

Hallo allen,

Ik heb over mijn vraag al allerlei onderwerpen doorgelezen op dit forum , maar ik kom er niet uit. Dus bij deze wil ik mijn probleem voorleggen.

Ik heb een pand met brandmeld/ ontruimingsinstallatie. In het gehele gebouw zit totaal detectie.
    Op de bovenste etage zit de liftmachine kamer ( lmk) met slow-whoops, de lmk is voorzien van rookmelders die de slow-whoop aansturen.
    Nu is het onderhoudsbedrijf geweest voor de jaarlijkse controles, en zij geven aan dat er in de lmk een handbrandmelder geplaatst dient te worden. De installatie zit al 5 jaar, 5 jaar geleden is deze opgeleverd en gecertificeerd.
    Over deze handbrandmelders is toen niet gesproken.

Iemand een idee wat ik hier mee aanmoet?

Alvast bedankt. Gr Ron

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Bij een brandslanghaspel dient een handmelder geplaatst te worden. In de lmk zit deze doorgaans niet.

Voor die ene keer dat er iemand in de lmk aan het werk is lijkt dit mij een overbodige eis.

Stel de waarom vraag aan het onderhoudsbedrijf (en koppel het antwoord hier terug).

ronr
    Bijdrager
    Post count: 91

Hai.

Ik heb de installateur en detectie bedrijf gebeld. Installateur geeft ook aan dat het niet nodig is, detectie bedrijf geeft aan dat het als advies is bedoeld!.
    Kortom, er komt geen handmelder in de lmk.
    "kruislijst"in iedergeval bedankt voor je reactie.

Gr Ron

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.