4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1
    #2842 |

Wie kan mij vertellen op welke punten een gsm installatie niet aan de voorwaarden van NEN 2575 (stil alarm) zou voldoen? Er zijn naar mijn idee een paar zaken die belangrijk zijn:
    – bewaking van de voeding van de laadinrichting van de zender (ligt bij de provider)
    – bewaking van de voeding van de laadeenheid van de ontvangsttoestellen. (elk toestel wordt met een eigen lader opgeladen via het lichtnet…dus decentraal beheerd door een medewerker)

Volgens mij zijn dit 2 zaken die onvoldoende te controleren zijn of zoek ik spijkers op laag water?

Graag input. Meer bezwaren of aanvullingen op mijn bezwaren?
    Hoor graag

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

http://nos.nl/artikel/358731-storing-vo … brand.html

Helaas heb je daar als klant weinig invloed op.

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

In NEN2575-4:2013 staan de eisen omschreven waaraan een ontruimingsalarminstallatie (draadloos stil) moet voldoen.
    In mijn ogen is het onmogelijk om via GSM te voldoen aan de eisen.

Kijk ik naar 4.2.1. dan staat daar vermeld dat onder alle omstandigheden binnen 20 seconden alle personen die ten tijde van het alarm deel uitmaken van de ontruimingsorganisatie en onafhankelijk van de locatie waar zij zich in het ontruimingsgebied bevinden, optisch en/of akoestisch kunnen waarschuwen en kenbaar maken op welke locatie hun inzet is vereist.

Ook de bewaking van de transmissieweg tussen zender(s) en ontvangsttoestellen lijkt mij niet te realiseren.

Lees ik de eisen voor zenders en ontvangsttoestellen en de energievoorziening, zie ik ook geen mogelijkheden.

Waarom niet een hiervoor bedoelde installatie toepassen die wel aan de eisen voldoet?

J. Nieuwland

mippie esser
    Bijdrager
    Post count: 173

Google eens op "Toelichting Brandweer Nederland op de publicatie van de NEN 2575 deel 4 (2013)". In samenspraak met een Inspectie instelling kan er meer dan je denkt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.