Brandpreventieforum Forums De Koffiehoek Graag jullie mening

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2
    #2266 |

Graag jullie mening over het volgende , er is een "nieuw" soort vluchtladder op de markt en ik vraag mij af of deze geschikt zou zijn voor b.v de kamerverhuur op basis van gelijkwaardigheid ( 2de vluchtweg of gekoppelde rookmelders op 220)
    http://youtu.be/KLXOm5nIQR8

Fijn weekend,
    Ronald

annegreeth nijhof
    Bijdrager
    Post count: 34

Het nadeel van deze trappen vind ik persoonlijk dat je aan de buitenkant niet kunt zien wat het is. Op de plekken waar ik eenzelfde soort ladder ben tegen gekomen, was er aan de onderzijde altijd iets tegen aan geplaatst. Aangezien studenten graag hun fietsen op allerlei plekken willen kunnen stallen, lijkt me dit uit veiligheidsoogpunt niet de meest handige oplossing.

Als er echt geen ruimte is voor een kooiladder of een andere gelijkwaardige oplossing, dan zou dit zeker in sommige gevallen toegepast kunnen worden in mijn ogen.

jarnold ter meer
    Bijdrager
    Post count: 252

Met het oog op de regelgeving is dit geen gelijkwaardige oplossing. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het aanvullend de veiligheid wel bevorderd. Het is dus niet gelijkwaardig, maar wel aan te bevelen als extra voorziening.

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

Helemaal mee eens, Jarnold.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.