Brandpreventieforum Forums Gebruik Gebruiksvergunning

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • edward wigger
    Bijdrager
    Post count: 5
    #1403 |

    Hoe denken jullie over de volgende stelling;

    – Indien een (unit)gebouw geheel of gedeeltelijk verplaatst wordt moet de gebruiksvergunning meegenomen kunnen worden.

    Bij unitbouw is er vaak sprake van terugkoop- en huurprojecten. Dezelfde projecten worden opnieuw verkocht of verhuurd en op een andere locatie geplaatst. Indien hetzelfde unitgebouw verplaatst wordt, zouden dezelfde gebruikseisen moeten gelden (in verschillende gemeenten) en dus de gebruiksvergunning meegenomen kunnen worden. Er van uitgaande dat de gebruiksfunctie hetzelfde blijft.

    Artikel 2.6.1 ‘Bereikbaarheid bouwwerk voor brandweer’ zou een probleem kunnen zijn, omdat deze betrekking heeft op de omgeving van het bouwwerk.

    Hoe denken jullie over de mogelijkheid om de gebruiksvergunning mee te nemen?

    Alvast hartelijk dank voor jullie visie!

    sam
    Bijdrager
    Post count: 118

    Indien hetzelfde unitgebouw verplaatst wordt, zouden dezelfde gebruikseisen moeten gelden (in verschillende gemeenten) en dus de gebruiksvergunning meegenomen kunnen worden.

    In beginsel klinkt dat best aannemelijk, maar dit wordt door het Gebruiksbesluit uitgesloten.

    Artikel 2.11.2 (lid 1):

    Er zal dus een nieuwe aanvraag gedaan moeten worden bij burgemeester en wethouders van de nieuwe gemeente waarin de unit komt te staan.

    kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

    Als je in Gemeente A een gebruiksvergunning hebt gekregen, of een melding hebt gedaan voor het in gebruik nemen van een gebouw, kan je de documenten die je hiervoor hebt gebruikt natuurlijk wel recyclen.

    Je hoeft dan zelf weinig extra inspanning te leveren. En als het goed is hoef je niets extra’s te doen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.