Brandpreventieforum Forums Gebruik Gebruiksvergunning

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2
    #2274 |

Beste collega’s,

Wie kan mij helpen met de volgende casus?

Ik heb een verbouwing van een school. Op dit moment staan er 4 noodlokalen. De noodlokalen worden aangepast aan definiteve bouw.
    Voor de aanpassing wordt een bouwvergunning afgegeven.
    Hoe zit het met de gebruiksvergunning. In het kader van de WABO vraagt men gelijktijdig ook een nieuwe gebruiksvergunning aan. Op dit moment heeft de school al een gebruiksvergunning op basis van de bouwverordening.

Hoe kan ik de nieuwe gebruiksvergunning gaan afgeven? Kan ik de oude vergunning gaan aanpassen of moet ik een nieuwe vergunning op basis van de wabo opstellen ( en dan leges berekenen)?

bastiaan van den broek
    Bijdrager
    Post count: 41

het is toch zo dat de omgevingsvergunning "brandveilig gebruik" en de omgevngsvergunning "bouwen" niet perse gekoppeld hoeven te zijn? Ze mogen ook los aangevraagd worden, echter mag het gebouw dan wel gebouwd worden maar niet in gebruik genomen worden als de vergunning brandveilig gebruik niet is verleend.

In dat geval is het dan ook niet mogelijk om de bestaande gebruiksvergunning aan te passen?

ab
    Bijdrager
    Post count: 205

@Jeff

Ik breng altijd alleen maar leges over de oppervlakte van de uitbreiding in rekening. De gebruiker heeft immers al betaald voor het in behandeling nemen de aanvraag en de bestaande oppervlakte.

jdv80
    Bijdrager
    Post count: 20

gemeenten zien graag dat je de omgevingsvergunning voor alle onderdelen gelijktijdig aanvraagt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.