Brandpreventieforum Forums Gebruik gebruiksfunctie "airsoftbanen "

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 5
    #49281 |

Binnen onze regio zijn is er een aanbieder gekomen van die sport airsoft uitoefent. ( is dmv een geweer met kleine plastic balletjes tactische inzetten naspelen, lijkt op paintball).

In een bestaand schoolgebouw zijn er diverse ruimtes gemaakt waarbinnen missies uitgevoerd kunnen worden. Zowel mensen die lid zijn van de airsoft bond, als gewoon groepen van mensen kunnen er gebruik van maken.

De Vraag is welk gebruiksfunctie hangt aan dit gebruik, wij neigen naar bijeenkomstfunctie, maar de airsoft aanbieder vindt het een sportfunctie. Er zijn verschillende airsoftbanen in Nederland en ik ben benieuwd welk gebruik de collega’s aan deze banen hebben gekoppeld.

hoor het graag,

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

Volgens de definities van het Bouwbesluit:

bijeenkomstfunctie: gebruiksfunctie voor het samenkomen van personen voor kunst, cultuur, godsdienst, communicatie, kinderopvang, het verstrekken van consumpties voor het gebruik ter plaatse of het aanschouwen van sport;

sportfunctie: gebruiksfunctie voor het beoefenen van sport

Volgens Wikipedia:

Airsoft is een veldslagsimulatiesport waarbij twee teams het tegen elkaar opnemen om missie(s) te volbrengen. Bij airsoft wordt gebruikgemaakt van replica’s van bestaande wapens, ook wel AEG (Automatic Electric Guns) genoemd. Airsoft wordt met plastic balletjes van 6 mm gespeeld, ook genaamd BB’s.

En de aanvrager bepaalt, of het moet zo onzinnig zijn gekozen, dus ik kan mij wel vinden in zijn keuze voor sportfunctie

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.