Brandpreventieforum Forums De Koffiehoek Forum downtime

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950
    #1091 |

Zoals de meeste mensen wel hebben gemerkt is het forum vandaag het grootste deel van de dag offline geweest. De reden hiervan was een server crash, waardoor een mysql tabel beschadigd was geraakt. Grootste deel van de dag was wel een mooi filmpje te zien van een letterlijke server crash:
    [liveleak]http://www.liveleak.com/view?i=749_1212006560[/liveleak]

Voor mensen die geintereseerd zijn in de technische details:
    [spoiler]Een server maakt aan de lopende band logfiles van alle gebeurtenissen, onze server had deze zoveel gemaakt dat hierdoor de harde schijf vol was geraakt. Op dat moment raakt de databaseserver mysql in paniek want hij kan geen data (forum berichten) meer wegschrijven. We hebben het opgelost door tijdeljk de harde schijf ruimte te vergroten zodat de server werkbaar was, hierna hebben we een berg logfiles verwijderd (zijn toch niet echt nodig). Na dat was gedaan kwamen we er achter dat de database van het forum beschadigd was, na reperatie doet nu alles het weer.[/spoiler]

We overwegen op dit moment naar een iets zwaardere configuratie over te stappen.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

weet je dat ik vandaag helemaal onthand was, ik had niets te doen omdat het forum plat lag

welkom terug

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

weet je dat ik vandaag helemaal onthand was, ik had niets te doen omdat het forum plat lag

welkom terug

Ik had toch een linkje geplaatst naar het woordenboek, dus je had mooi wat bij kunnen dragen :P

leon
    Bijdrager
    Post count: 220

welkom terug

Ik had toch een linkje geplaatst naar het woordenboek, dus je had mooi wat bij kunnen dragen :P

En hoe beviel dat, een dagje echt aan het werk zijn :bwt: :twisted:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.