Brandpreventieforum Forums Gebruik formulier gebruiksmelding/aanvraag gebruiksvergunning

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2
    #1133 |

Het formulier voor gebruiksmelding en de aanvraag voor gebruiksvergunning is te downloaden op de website van VROM.
    Na downloaden is dit formulier echter niet meer aan te passen. Behalve de adresgegevens en het logo mag er niets aan het formulier gewijzigd worden. Maar het formulier KAN helemaal niet gewijzigd worden. Aanpassen van adresgegevens is alleen mogelijk voor de printversie en kan niet opgeslagen worden. Wie heeft hier een oplossing voor?

Daarnaast staan in het formulier een aantal voetnoten, zoals bijv. de opmerking dat bij de gemeente nagevraagd moet worden of de grenswaarde van 10 ook gehanteerd wordt voor de vergunningsplicht. Weet iemand of deze noot ook verwijderd mag worden en zo ja hoe dat moet?
    Als binnen de gemeente gewoon deze grenswaarde gehanteerd wordt is het immers niet handig om aanvragers aan te sporen dit nogmaals na te trekken.

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat de gemeente een eigen versie gaat uitgeven, maar word een aanvrager gewoon geacht het formulier bij vrom te downloaden. Ik denk zelfs dat het niet toegestaan is een eigen variant er op te maken, hoewel dit met bepaalde programma’s volgens mij zeker mogelijk is.

gerard
    Bijdrager
    Post count: 14

simpel: pdf password proggie downloaden, beveiliging verwijderen en !….voila.
    Alleen de adresgegevens mogen aangepast/geplaatst worden, de standaard vermelding over 10 personen is geregeld in het formulier, daarin staat dat gemeenten mogen afwijken. Dit is na te vragen bij de betrokken gemeenten. Gelderland-Midden gaat naar 4 personen.

adekker
    Bijdrager
    Post count: 3

Bedankt voor het antwoord.

Stel dat je als gemeente niet afwijkt van deze 10 personen. Mag je de voetnoot "dat je bij je gemeente na moet vragen of ze van deze tien afwijken" dan ook verwijderen om geen onnodige vragen te krijgen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.