4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 7
    #2298 |

Ik heb een aantal panden in onderhoud tbv brandmeldinstallaties.
    Hier zijn flitser en slow whoops geplaatst. De flitsers zijn geplaatst omdat dit nodig is om het zichtbaar te maken dat er een ontruimingsalarm aan de gang is ivm werkplaatsen. doveninstituut waar het omgevingsgeluid te hoog is.
    Bij het uitzetten van de slow whoops gaan ook de flitsers uit maar naar mijn mening mogen de flitser pas uit gaan als de BMC gereset is. Weet iemand hier iets van en misschien ook de bijbehorende norm.

groet R.v.d.Broek

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

flitsers zijn geplaatst omdat dit nodig is om het zichtbaar te maken dat er een ontruimingsalarm aan de gang is ivm werkplaatsen

Hier geef je al antwoord op je eigen vraag.

Bij het uitzetten van de slow whoops gaan ook de flitsers uit maar naar mijn mening mogen de flitser pas uit gaan als de BMC gereset is. Weet iemand hier iets van en misschien ook de bijbehorende norm.

Flitser zijn als aanvulling op een slowhoop als deze niet te horen is/gehoord kan worden. Als de slowhoop uitgaat waarom dan de flitsers aanlaten?

danny vlendre
    Bijdrager
    Post count: 22

Lijkt me inderdaad duidelijk. De flitsers visualiseren wat de SW’s doen, SW’s uit – flitsers uit..

mippie esser
    Bijdrager
    Post count: 173

Kruisje en Danny hebben het helemaal goed. Een en ander is terug te vinden in de NEN2575:2000 paragraaf 7.3.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.