Brandpreventieforum Forums Bouw Firet doek (plafonds) Beperking van ontwikkeling van brand

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1
    #634 |

Beste mensen,
    Een vraag over firet doek, het is toegepast boven een (houten) schrootjes plafond. Nu is de vraag wat de brandvoortplantingklasse is en rookdichtheid van het materiaal. Er zijn geen certificaten / attesten aanwezig. De meningen lopen uiteen van: ‘onbrandbaar’ tot ‘zeer brandbaar’… Hoe hiermee om te gaan?
    Met vriendelijke groet,
    Baltazar

petert
    Bijdrager
    Post count: 196

Aansteken.
    Er is een publicatie voor versieringen beschikbaar, daar in worden wat praktische handreikingen gegeven. In mijn ogen moet het doek aan de zelfde eisen voldoen als wanneer er een doek opgehangen wordt boven publiek, je wil niet dat het brandend naar beneden stort..
    (Is er een leverancier bekend? wellicht kan hij meer informatie verschaffen.)

janus magnus
    Bijdrager
    Post count: 89

Firetdoek is licht optvlambaar, en dat is juist het voordeel ervan. Het is zo snel opgebrand dat de houten latten niet kunnen inbranden.
    Dit geldt niet voor behandeld doek, maar daar moet een certificaat van voorhanden zijn.

gr.

Janus Magnus

petert
    Bijdrager
    Post count: 196

Firetdoek is licht optvlambaar, en dat is juist het voordeel ervan. Het is zo snel opgebrand dat de houten latten niet kunnen inbranden.
    Dit geldt niet voor behandeld doek, maar daar moet een certificaat van voorhanden zijn.

gr.

Janus Magnus

Firetdoek KAN… er zijn volgens mij meerdere varianten.
    http://www.astrimex.nl/StartFramed?Read … 1300605F9C

janus magnus
    Bijdrager
    Post count: 89

gr.

Janus Magnus

Firetdoek KAN… er zijn volgens mij meerdere varianten.
    http://www.astrimex.nl/StartFramed?Read … 1300605F9C

mee eens, zoals ik zei: als het behandeld is….
    Maar dan nog dient er een certificaat voorhanden te zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.