Brandpreventieforum Forums Bouw fietsenstalling tegen gesprinklerd gebouw

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 621
    #2018 |

Collega’s

Weet iemand me zo te vertellen of het toegestaan is om een (open) in staal uitgevoerde fietsenstalling aan de buitenzijde te plaatsen tegen de gevel van een gesprinklerd gebouw ?

peter coort
    Bijdrager
    Post count: 32

Volgens mij is dat geen probleem, doch is de definitie altijd wat vaag van "brandbare opslag tegen een gevel". Nieuwe ontwerp PGS15 geeft daarin wel een interessante toelichting welke mogelijk e.e.a. verklaard:

Toelichting bij 3.2.8:
    "Dit betekent dat in de praktijk hier wel materialen kunnen voorkomen die niet brandbaar zijn (mits ze het vluchten en de brandbestrijding niet belemmeren). Zo zullen bijvoorbeeld fietsen, al dan niet in een stalen fietsenhok en een houten hekje, geen problemen opleveren maar voertuigen, afvalcontainers en stapels hout e.d. wel."

Voorschrift 3.2.8 heeft betrekking op de afstand tussen een opslagvoorziening voor gevaarlijke stoffen en een ander
    bouwwerk dat tot de inrichting behoort, of andere brandbare objecten i.r.t. de WBDBO.

Gezien de uitvoering van de fietsenstalling zoals je deze beschrijft (staal en open) zie ik derhalve geen problemen. Andere inzichten?

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

Ik kan geen ander inzicht bedenken :W:

johan
    Bijdrager
    Post count: 621

ok ! dank je voor jullie reactie !

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.