Brandpreventieforum Forums Rekenen aan brandveiligheid Excelberekeningen vuurlastberekening

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1
    #871 |

Ik ben op dit moment bezig om een vuurlastberekeningspreadheet te maken in Excel. Ik wil nl. graag in staat zijn om eenvoudige vuurlastberekeningen en maximale compartimentsgroottes (beheersbaarheid bij brand 2007) zelf te maken.

Zijn er mensen die nog nuttige berekeningen in excel hebben die ik zou kunnen gebruiken/integreren/overzetten e.d.
    Zijn er mensen die berekeningsmodellen hebben liggen die toepasbaar zijn op het meest actuele concept?

Uiteraard heb ik de basiszaken als de lijst met verbrandingswaardes per product al, maar mijn bedoeling zou zijn om daar een interactievere eenvoudige interface rondom heen op te zetten om berekeningen te kunnen maken en te kunnen controleren.

Wie heeft er nuttig materiaal? Gaarne zenden aan: renevandervelde@lat.nl

(en zoals dat hoort: voor wat hoort wat. mensen die zinnige berekeningen aanleveren mogen uiteraard meeprofiteren van het gezamenlijke project; of indien iemand specifiek naar iets op zoek is dan wil ik graag kennis delen!)

:D

Met vriendelijke groeten en vol verwachting,

Rene van der Velde

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.