Brandpreventieforum Forums Rekenen aan brandveiligheid Excel sheets met berekeningen gezocht

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950
    #690 |

Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk berekeningen die geautomatiseerd zijn in een excel sheet. Dan bedoel ik dus berekeningen zoals uit de diverse nennormen over RWA, Brandmeld, Brandoverslag, Opvang en Doorstroom enzz. De bedoeling is dit soort uitgewerkte excel sheets om te zetten naar php zodat we deze berekeningen online kunnen maken op brandpreventieforum. Zodoende zou men in de toekomst hier op brandpreventieforum online diverse simpele berekeningen kunnen maken. (een beetje zoals bij peutz: http://www.peutzdata.nl/cgi-bin/webcvbe … nvoercpr14 )

Als je een mooi excel sheet hebt met een berekening die iets met brandpreventie te maken heeft, stuur deze dan naar: info@brandpreventieforum.nl

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2268

Die voor de verticale straler (BvB en PGS) heb je al een keer van me gehad, die mag je wel gebruiken.

Ik heb er verder nog een gemaakt voor een opvang- en doorstroomcapaciteitsberekening op basis van de rekenregels uit BOT deel E. Wanneer ik weer bij mijn account kan ( :? ) zal ik hem je toesturen. Dat is overigens wel een tamelijk complexe, over meerdere werkbladen. Ik weet niet of je dat makkelijk kunt omzetten?

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder

Die voor de verticale straler (BvB en PGS) heb je al een keer van me gehad, die mag je wel gebruiken.

Toen je me die toezond zei je dat je er nog dat je er mee aan het sleutelen was. Zou je me de definitieve kunnen toesturen? Of is er niks meer veranderd?

Ik heb er verder nog een gemaakt voor een opvang- en doorstroomcapaciteitsberekening op basis van de rekenregels uit BOT deel E. Wanneer ik weer bij mijn account kan ( :? ) zal ik hem je toesturen. Dat is overigens wel een tamelijk complexe, over meerdere werkbladen. Ik weet niet of je dat makkelijk kunt omzetten?

Ik zal kijken of zoiets in php te krijgen is.

Moderator

De rekenregels zijn niet veranderd, en naar mijn weten staan ze goed in dat concept wat jij hebt. Gebruiken dus, zou ik zeggen! :wink: De reden dat ik er nog aan aan het klooien ben is meer dat ik het blad tegen wijzigen en kopieeren beveiligd wil hebben.

In het kader daarvan: un je het zo maken dat gebruikers alleen input en output krijgen, maar niet bij de formules kunnen komen? Wanneer ze zelf een rekenblad willen maken moeten ze het ook maar zelf samenstellen naar mijn mening.

Verder nog een disclaimertje eronder dat we niet verantwoordelijk zijn voor fouten door gebruik, dan ben je denk ik wel klaar.

Sleutelbeheerder

De rekenregels zijn niet veranderd, en naar mijn weten staan ze goed in dat concept wat jij hebt. Gebruiken dus, zou ik zeggen! :wink: De reden dat ik er nog aan aan het klooien ben is meer dat ik het blad tegen wijzigen en kopieeren beveiligd wil hebben.

Oke is goed dan gebruik ik deze.

In het kader daarvan: un je het zo maken dat gebruikers alleen input en output krijgen, maar niet bij de formules kunnen komen? Wanneer ze zelf een rekenblad willen maken moeten ze het ook maar zelf samenstellen naar mijn mening.

php is een serverside scripingtaal dus bezoekers kunnen zoiezo niet zien hoe het antwoord tot stand komt en kunnen ook niks aanpassen.

Verder nog een disclaimertje eronder dat we niet verantwoordelijk zijn voor fouten door gebruik, dan ben je denk ik wel klaar.

Dat is wel verstandig ja :D

Moderator

Ben benieuwd… er zitten in dat ding een hoop if-then parameters en kruisverwijzingen omdat ik er ook de WBDBO-reductie aan gekoppeld heb, eens kijken of je eruit komt! :D

Sleutelbeheerder

eens kijken of je eruit komt! :D

Eerst even php leren :P

Als anderen nog berekeningen in excel hebben geautomatiseerd, houd ik mij nog steeds aanbevolen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.