Brandpreventieforum Forums De Koffiehoek Even voorstellen!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 13
    #1391 |

Dag beste mensen,

Na enkele bezoeken aan dit forum ivm vraagstukken m.b.t. brandmeld/-ontruimingsinstallaties en noodverlichtingssystemen, heb ik me ook maar eens aangemeld.
    Graag zou ik kennis willen delen in de wereld van regels en normeringen.

Ben 34 jaar en verantwoordelijk voor de calculaties bij een middelgroot elektrotechnisch installatiebedrijf in Roosendaal.
    Ons werk bestaat voor 70% uit woning-/appartementenbouw en 30% utiliteit (kantoren, scholen e.d.)

Hierin hebben we regelmatig te maken met brandmeld-/ontruimingsinstallaties, noodverlichtingsinstallaties, CO/LPG installaties, sprinklermeldinstallaties, etc.

Zou graag wat meer te weten komen over de regelgeving. Heb regelmatig vaak problemen om duidelijkheid te krijgen of zaken verplicht zijn of niet. M.a.w. waar staat het exaxt in de regels/normen. En dit is niet alleen op gebied van brandmeld en-of noodverlichting. Vaak krijg ik uitgewerkte bestekken, maar ook steeds vaker halve bouwkundige tekeningen. (m.a.w. ik zal de goedkoopste oplossingen moeten aanbieden welke aan de minimale normen voldoen, zonder dat de veiligheid in gevaar komt)

Enfin, ik hoop hier nog een hoop te kunnen leren en mijn vraagstukken te mogen plaatsen!

Mvg
    Henri van der Put

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Welkom Henri :!:

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.