Brandpreventieforum Forums Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie eisen gesteld aan brandmeldpaneel ?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 31
    #1006 |

Worden er ook eisen gesteld aan de uitvoering van het brandmeldpaneel ? En zo ja, wat en waar kan ik dit vinden ?

henk van buuren
    Bijdrager
    Post count: 222

Ja inderdaad. er worden eisen gesteld aan een paneel. deze wordt beschreven in de norm welk je kan bestellen bij Nederlandse Normalisatie instituut te Delft en heet de NEN 2535 incl. toevoeging.

succes

guust
    Bijdrager
    Post count: 227

succes

Nou nou, dat is wel heel erg kort af. Ik weet dat hij vraagt waar het te vinden is maar toch…..

Deepsleep, wat wil je precies weten?

deepsleep
    Bijdrager

Hallo Henk, ik heb van een bedrijf een tekening gekregen van een brandmeldpaneel dat straks geplaatst moet worden in een school. Het bedrijf vraagt aan mij of ik accoord kan gaan met de uitvoering. Waar moet ik op letten en waar moet dit paneel aan voldoen. Alvast dank !!

succes

Nou nou, dat is wel heel erg kort af. Ik weet dat hij vraagt waar het te vinden is maar toch…..

Deepsleep, wat wil je precies weten?

henk van buuren
    Bijdrager
    Post count: 222

Het paneel dient gekeurd en voorzien zijn van een certificaat conform EN54-2 & 4.

wanneer een brandmeldpaneel toegepast zal gaan worden, zal zoals de laatste bladzijde van de norm laat zien vergezeld te gaan bij het PVE (programma van eisen) naar de eisende partij. gemeente brandweer? Marsh? een andere partijen?
    mogelijk afhankelijk van het type paneel en de situatie van het pand, zal b.v. een extra geografisch paneel geadviseerd kunnen worden. Een branddetectiebedrijf weet hiermee om te gaan.
    het tot stand komen van een systeem gaat gepaart met de "regeling brandmeldinstallaties 2002"uitgegeven door het NCP.

een programma van eisen wordt b.v. verzorgt door een NCP erkend Branddetectiebedrijf BMI.
    het systeem dient te worden aangebracht door een NCP erkend installatiebedrijf BMI
    het systeem dient te worden onderhouden door een NCP erkend onderhoudsbedrijf BMI.
    het systeem dient te worden onderhouden door een opgeleid persoon ofwel beheerder brandmeldinstallaties.

wil je de regeling ontvangen, dan moet je me maar een mail sturen met het bestand.

sorry dat ik in eerste instantie niet volledig was.
    indien er onduidelijkheden zijn met betrekking tot deze uitleg dat verneem ik dit graag zodat ik je nader zal informeren.

groeten,

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

De regeling is opgesteld door het NCP en overgenomen door het CCV, die de regeling (itt NCP) gratis ter beschikking stelt. Zie hiervoor:

http://www.hetccv.nl/dossiers/Kwaliteit … aties.html

deepsleep
    Bijdrager

Henk, bedankt ! Hier heb ik wat aan. Ik kom tzt nog even op het net.

Het paneel dient gekeurd en voorzien zijn van een certificaat conform EN54-2 & 4.

wanneer een brandmeldpaneel toegepast zal gaan worden, zal zoals de laatste bladzijde van de norm laat zien vergezeld te gaan bij het PVE (programma van eisen) naar de eisende partij. gemeente brandweer? Marsh? een andere partijen?
    mogelijk afhankelijk van het type paneel en de situatie van het pand, zal b.v. een extra geografisch paneel geadviseerd kunnen worden. Een branddetectiebedrijf weet hiermee om te gaan.
    het tot stand komen van een systeem gaat gepaart met de "regeling brandmeldinstallaties 2002"uitgegeven door het NCP.

een programma van eisen wordt b.v. verzorgt door een NCP erkend Branddetectiebedrijf brandmeldinstallatie.
    het systeem dient te worden aangebracht door een NCP erkend installatiebedrijf brandmeldinstallatie
    het systeem dient te worden onderhouden door een NCP erkend onderhoudsbedrijf brandmeldinstallatie.
    het systeem dient te worden onderhouden door een opgeleid persoon ofwel beheerder brandmeldinstallaties.

wil je de regeling ontvangen, dan moet je me maar een mail sturen met het bestand.

sorry dat ik in eerste instantie niet volledig was.
    indien er onduidelijkheden zijn met betrekking tot deze uitleg dat verneem ik dit graag zodat ik je nader zal informeren.

groeten,

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.