5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 41
    #1745 |

Wij hebben met een pand met daarin gevestigd een BSO (huurder) geen slapende kinderen en geen kinderen onder de 4 jaar.

GBO van de BSO is 597 m2, dus volgens het gebruiksbesluit moet er een niet automatische installatie in. Onze installateur heeft ons een installatie aangeboden die ons inziens goed lijkt.

de brandweer stelt de volgende eisen:

– installatie attest
    – diploma opgeleid persoon
    – geluidsmetings rapportage
    – verslag oplevring branddetectie bedrijf.

Nu zijn wij van mening dat deze eisen alleen bij kinderdagverblijven zijn met kinderen onder de 4 jaar.

mijn kennis hierover is niet genoeg, vandaar deze vraagstelling. Ik heb het idee dat de brandweer een vergissing maakt in de leeftijd van de kinderen.

in hetzelfde pand is een jaar eerder een school opgeleverd en volgens mij zijn die eisen gelijk aan een BSO met kinderen ouder dan 4 jaar? :roll:

johan
    Bijdrager
    Post count: 621

Bastiaan, eigenlijk geeft de brandweer enkel maar aan dat de BMI moet voldoen aan de NEN 2535, dat je OAI moet voldoen aan de NEN 2575 en dat de installatie moet worden beheerd en gecontroleerd conform de NEN 2654.

Dit zijn eisen die aan elke soortgelijke installatie worden gesteld dus ook die van een BSO.

richard visser
    Bijdrager
    Post count: 325

Dit lijken mij de minste eisen, heeeeeel standaard

pros fire
    Bijdrager
    Post count: 2

bastiaan, de brandweer in uw gemeente stelt niet bijzonders hoor, gewoon… zoals het hoort

bastiaan van den broek
    Bijdrager
    Post count: 41

Ok, duidelijk. Dan moet ik onze installateur aan zn jas trekken :D

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.