4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Lid
    Post count: 5
    #1792 |

Beste forum leden,

Ik zal mij eerst even voorstellen ik ben Albert en werkzaam voor een grote zorgorganisatie als preventie medewerker.

Ik heb even een vraag waar kan ik de regelgeving vinden die bepaalt wat je moet doen als er wijzigingen in het PVE gaan plaatsvinden?

Ik zal het even toelichten; er is een zorgcentrum met twee blokken zelfstandige bewoning, nu zit alles op één brandmeldcentrale aangesloten met een doormelding, nu wil de verhuurder van het pand de blokken scheiden van de zorg, door bij de zelfstandige bewoning een centrale te plaatsen zonder doormelding naar de GMK en voor de zorg de bestaande centrale behouden.

Naar mijn idee is er dan een aanpassing nodig van het PVE, wie kan mij daar antwoord op geven?

:bwt: groet Albert

–kruisje–
    Participant
    Post count: 665

Een installatie dient aangelegd te zijn volgens het PvE. De beoordeling en certificering van deze installatie vindt plaats a.d.h.v dit PvE. Dit is een jaarlijks terug komend proces.

Als de situatie zoals aangeven in het PvE niet meer overeenkomt met de werkelijkheid is certificering formeel niet meer mogelijk.

In het Besluit brandveilig Gebruik Bouwwerken is aangegeven dat de installatie aangelegd dient te zijn volgens een door B&W goedgekeurd PvE.

Door het opsplitsen van de installatie veranderen de uitgangspunten van deze installatie. Mogelijk dienen er nog wat aanpassingen aan de installatie plaats te vinden. Hiertoe dient het PvE opnieuw geschreven te worden c.q. aangepast te worden.

Emieltje
    Lid
    Post count: 5

Bedankt voor je reactie hier kan ik wat mee.

Groet Albert

j. nieuwland
    Participant
    Post count: 801

Door beschreven situatie moet het bestaande PvE worden aangepast en moet er voor het "afgekoppelde" gebouw een nieuw PvE geschreven worden. Hier komt immers een nieuwe brandmeldinstallatie in.

J. Nieuwland

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.