6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 3
    #1952 |

Heeft iemand ervaring met duizendpoten in optische melders welke ongewenste meldingen veroorzaken?
    We hebben nu op 2 locaties te maken met het probleem.
    De leverancier geeft niet thuis

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Een optische melder zal bij insecten in de kamer een brandalarm veroorzaken.
    Een optische melder heeft daarom een insectenrooster om dit juist te voorkomen. Een duizendpoot is volgens mij ook niet zodanig klein dat deze door het rooster past. Is de melder -naast het insectenrooster- wel helemaal dicht?

J. Nieuwland

eric winters
    Bijdrager
    Post count: 3

Ik heb nu van ongeveer 8 melders welke in alarm waren gekomen het rooster afgeschroefd. Er liep een flinke duizendpoot door de lichtkamer. Volgens mij kan deze niet door het gaas heen. Hoe deze dan in de melder kan komen is mij een raadsel.

"De melders voldoen deze aan de EN54 norm.
    Het gaasje waar de rook doorheen gaat, moet daar ook aan voldoen."

Het blijkt vaker voor tekomen.
    Ik wil graag inzichtelijk krijgen hoe groot dit probleem is

http://www.brandweerveenhuizen.nl/pagina19.html (Nr 58)
    http://veghel.kliknieuws.nl/nieuws/85831/Meest VVD-stemadvies bij culturele stemwijzer

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt. Wel van die kleine vliegjes die vaak voorkomen bij warm drukkend weer (onweersvliegjes?). In de provincie Groningen noemt men dit dacht ik "knoet".

J. Nieuwland

jac waas
    Bijdrager
    Post count: 48

Ik heb wel een melders gezien waar dit mogelijk is via de vije ruimte tussen de melder en de contactblokjes / codeerschakelaar.
    Ik zou het branddetectiebedijf om opheldering vragen

danny de vries
    Bijdrager
    Post count: 9

Wij hebben ook een Project waar we dit hebben gehad. Het was een heel oud pand met tussen plafond/vloer een soort van zand. Uit dit plafond kwam dus ook het pijpje met de kabels. De kabels gingen de melder in en die beestjes moeten vanuit daar op een of andere manier de melder in zijn gekropen. Vraag me niet hoe maar na het afkitten van de kabeldoorvoeren hebben we er geen last meer van.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.