4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 46
    #1625 |

Weet iemand waar het staat dat je bij een 24-uurs bezetting op locatie geen storingen hoeft door te melden bij een brandmeldinstallatie met volledige bewaking en doormelding?

Ik kan het namelijk niet vinden in de NEN2535:1996

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Weet iemand waar het staat dat je bij een 24-uurs bezetting op locatie geen storingen hoeft door te melden bij een brandmeldinstallatie met volledige bewaking en doormelding?

Ik kan het namelijk niet vinden in de NEN2535:1996

NEN2535:1996
    7.13: Storingsmeldingen moeten worden doorgemeld naar een 24h bezet ontvangststation voor storingsmeldingen (intern of extern), van waaruit op ieder moment de nodige corrigerende maatregelen in gang kunnen worden gezet.

J. Nieuwland

pdandré
    Bijdrager
    Post count: 46

Zover ik weet geldt dit niet bij 24 uurs bezetting. En de brandweer heeft dit ook bevestigd, maar ik kan het nergens vinden.

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

24 h ontvangststation voor storingsmeldingen, intern of extern:

Stel ik heb een ziekenhuis. Deze beschikt over een 24 uur per dag bezette receptie waar ook een bedieningspaneel/nevenpaneel van de brandmeldinstallatie aanwezig is. Een optredende storing wordt gemeld op het nevenpaneel bij de receptie en van daaruit wordt iemand van de technische dienst gewaarschuwd.
    Hoezo zou dit niet kloppen of conform de norm zijn?

Het kan natuurlijk een ander verhaal zijn bij een bijvoorbeeld rustoord/instelling waar weliswaar 24 uur per dag personeel aanwezig is (gedurende de nacht meestal niet meer dan 2 personen) maar in zo’n geval is denk ik niet sprake van een "intern ontvangststation voor storingsmeldingen" .

J. Nieuwland

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.