Brandpreventieforum Forums De Koffiehoek Deuren dicht

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 331
    #2947 |

Vanmorgen op alle radiozenders het wereldnieuws van Lector Ricardo Wever dat je beter de deuren dicht kan houden tijdens brand. Als de deuren open staan dan zit de rook binnen een paar tellen overal. En van rook ga je kassiewijle. Geweldig onderzoeksresultaat. En dat al na pas 6 huizen in de fik te hebben gestoken. Wat zouden we ontdekken als we 10 huizen in de fik steken? Dat het heter is aan het plafond dan op de grond?

Ricardo zou meer teweeg brengen als hij gezegd zou hebben dan er weer gebouwd moet worden zoals vroeger. Gewoon een halletje met knappe deuren in de huizen.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

:H: "een open deur" :H:

Knap staaltje marketing van brandweer NL.

Nog enkele mogelijke inzichten:
    – rookmelders detecteren een brand sneller dan een slapend persoon
    – dubbel glas houdt de brand langer binnen dan enkel glas
    – een bankstel kan tot snelle ontwikkeling leiden
    – sprinkler zorgt voor beperking van de omvang van de brand

Ik heb wel mijn vraagtekens bij die tonnen maatschappelijk geld die verbrand is.
    Er waren voor dit geld zinvollere zaken die onderzocht kunnen worden om tot een brandveiliger samenleving te krijgen.

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Nou heren, dat is erg kort door de bocht. Het betrof hier 3 blokken 2 onder 1 kap woningen in Zutphen die gesloopt gingen worden. Of je ze nu in brand steekt of met sloopgereedschap met de grond gelijk maakt, het eindresultaat is hetzelfde.
    Omdat de bouwaard overeenkomt met heel veel woningen in Nederland heeft men de woningen zo ongeveer ingericht en diverse testopstellingen gemaakt inclusief camera’s. Eén van de conclusies luidt -en dat is m.i. bedoeld voor de gewone burger en vandaar ook breed uitgemeten in de pers, zowel op radio maar ook in het journaal- dat je bij een woningbrand meer kans maakt als je de (slaapkamer)deuren gesloten houdt. Het kost ook nog eens een keer niks. Daarnaast zijn ongetwijfeld meer onderzoeksresultaten genoteerd en inzichten opgedaan die wel degelijk nut zullen hebben.

J. Nieuwland

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

dat je bij een woningbrand meer kans maakt als je de (slaapkamer)deuren gesloten houdt. Het kost ook nog eens een keer niks.

gelukkig hoor je het geluid van de rookmelder dan nog beter :F:

Daarnaast zijn ongetwijfeld meer onderzoeksresultaten genoteerd en inzichten opgedaan die wel degelijk nut zullen hebben.

Ik hoop van wel, maar wat er tot nu toe een inzichten zijn gepubliceerd is niets nieuws!

Al ben ik er mee eens dat media aandacht goed is om e.e.a. onder de aandacht te brengen..

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Alleen aan personeelskosten is grof ingeschat al € 250.000 tot € 500.000 uitgegeven.

kost niks vind ik daarom wel kort door de bocht

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Alleen aan personeelskosten is grof ingeschat al € 250.000 tot € 500.000 uitgegeven.

kost niks vind ik daarom wel kort door de bocht

‘kost niks’ slaat op mijn opmerking over het sluiten van een slaapkamerdeur als maatregel. Dit geldt misschien niet als je een butler hebt, maar voor de rest van de Nederlanders wel.

Onderzoeken kosten nu eenmaal geld. Wat te denken dat er nu een ‘onderzoek’ moet komen naar de effecten van het reduceren van gaswinning in een bepaalde put in relatie tot de afname van aardbevingen. Onderzoek duurt jaren kost navenant. Dat vind ik pas geld verspillen omdat de resultaten van tevoren bekend zijn. "Een onderzoek vragen" is vaak gewoon een kwestie van tijdrekken of pappen en nathouden voor de publieke opinie.

J. Nieuwland

Paul WendtPaul Wendt
    Bijdrager
    Post count: 331

Je hoort mij niet over de onderzoekskosten maar als men naar buiten treedt met een dergelijk onderzoeksresultaat dat kan je verwachten dat de redacties van "hoe bestaat het", "kan nie waar zijn", "over de brug" en wat al niet meer van satirische programma’s aan de deur kloppen. Je zou bijna denken dat de persconferentie van Ricardo Wever uit een opname komt van Joris Linsens programma Showroom.

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Het ‘opendeuren’ rapport is nu te downloaden:

http://www.ifv.nl/advieseninnovatie/Pag … brand.aspx

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.