Brandpreventieforum Forums Bouw Dakterras

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950
    #95 |

Even een offtopic bouwkundig vraagje!

Ik ben misschien van plan een dakterras te maken.
    Hiervoor is een constructie berekening nodig.
    Is het haalbaar zoiets als leek(lees geen bouwkundige) zelf te doen?
    Zoja, welke norm/rekenmethode zou ik dan moeten raadplegen?
    Kan iemand mij een voorbeeld berekening mailen? (mail adres staat in profiel)

De constructie die ik wil berekenen is van een aanbouw van 50 jaar oud. Het plafond onder het dak is afgewerkt met gipsplaten. Hoe kan ik er het beste achterkomen wat voor materialen en welke afmetingen zijn gebruikt. Want ik neem aan dat dit nodig is voor de berekening.

Groet Emiel

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2261

destructief onderzoek, YEAH!!! :twisted:

Je zou bij de gemeente eens kunnen navragen of ze de oude constructiegegevens nog hebben. Aan de hand daarvan kun je de belasting uit gaan rekenen.

Zelf doen is mogelijk wanneer je alle relevante gegevens weet, maar het zal een stuk sneller gaan wanneer je een MTS’ser bouwkunde (of een leraar mechanica) 50 euro in de hand schuift… :)

Qua bestemmingsplan krijg je waarschijnlijk een probleem, maar dat had ik je al in een ander forum uitgelegd…

j. :)

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder

Die snap ik niet :?

Je zou bij de gemeente eens kunnen navragen of ze de oude constructiegegevens nog hebben. Aan de hand daarvan kun je de belasting uit gaan rekenen.

Dat zal ik eens gaan doen.

Zelf doen is mogelijk wanneer je alle relevante gegevens weet, maar het zal een stuk sneller gaan wanneer je een MTS’ser bouwkunde (of een leraar mechanica) 50 euro in de hand schuift… :)

Okeey dat is ook een te overwegen optie.

Qua bestemmingsplan krijg je waarschijnlijk een probleem, maar dat had ik je al in een ander forum uitgelegd…

Dat klopt, hier ben ik al achteraan gegaan en volgens het bestemmingsplan mag het niet. Nu moet ik even alles qua bestemmingsplan opvragen, oa vrijstellingsbeleid enzz. om te kijken of een vrijstelling mogelijk is. of ik ga tzt een schetsplan indienen.

edit: Whoei!!! POST 100

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2261

Je zult een gedeelte van het plafond moeten gaan slopen om te zien wat eronder/erboven zit… Hee Haa!! :twisted: :twisted: :twisted:

Ik heb iets met slopen, blijkbaar… :wink:

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder

Je zult een gedeelte van het plafond moeten gaan slopen om te zien wat eronder/erboven zit… Hee Haa!! :twisted: :twisted: :twisted:

Ik heb iets met slopen, blijkbaar… :wink:

Nu snap ik het wel, of ik er vrolijk van word is een tweede :cry:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.