Brandpreventieforum Forums Brandweer Overig Criteria Aanvalsplan

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950
    #103 |

Wie weet welke criteria er zijn om wel of geen aanvalsplan te maken voor een gebouw?

anonymous
    Bijdrager
    Post count: 181

Probeer onderstaande link eens:
    http://www.brandweerondersteuning.nl/pgs/pg_aanv_art.html
    Duidelijker zou ik het niet kunnen uitleggen.
    Nog vragen? mail dan even. Mailadres staat op het contactblad (via bovengenoemde link)
    Succes!

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder

Dank voor de link!
    Maar volgens mij beschrijven jullie hier een bereikbaarheidskaart, jullie hebben het over:

specifieke aanwijzingen voor de bevelvoerder

en

Denk hierbij o.a. aan gevaarlijke stoffen, afsluiters, installaties, compartimenteringen, verzamelplaatsen, brandweeringangen etc. Op de situatietekening staat informatie over de aangrenzende percelen en wordt duidelijk gemaakt waar de blusvoorzieningen en opstelplaatsen voor de voertuigen zich bevinden. Het doel is dat de brandweer na een melding efficiënt en veilig te werk kan gaan.

Maar dit zijn juist specifieke dingen die op een bereikbaarheidskaart staan en de bereikbaarheidskaart is ook voor de bevelvoerder.

Ik dacht altijd dat een aanvalsplan voor het officiersniveau was en dus voor de OVD was, terwijl een bereikbaarheidskaart voor de bevelvoerder is

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder

Ik heb inmiddels gevonden waar er wat richtlijnen staan. Ze staan o.a. in "CCRB-buletin no. 5"
    Hier staat:

Het verdient de aanbeveling een aanvalsplan beschikbaar te hebben:

[*]Bij bijzondere objecten of situaties. Denk hierbij aan schakelstations, telefooncentrales, (delen van) Autosnelwegen, rangeerstations, monumentale gebouwen, ziekenhuizen, complexe gebouwen etc.[/*:m]
      [*]Bij bedrijven waar een bedrijfsnoodplan wettelijk vereist is. Bij risicovolle situaties of bedrijven waar men tevoren bepaalde scenario’s kan vaststellen. Bij risico moet zowel gedacht worden aan dat van de hulpverleners als aan de omgeving.[/*:m][/list:u]
    deepsleep
    Bijdrager
    Post count: 31

Wie kan mij de CCRB bulletin No 5 per mail doen toekomen !!!!

palmpie
    Bijdrager
    Post count: 1222

CCRB Bulletin no. 5 Aanvalsplannen. Deze handleiding over aanvalsplannen en bereikbaar-
    heidskaarten inclusief cd-rom is verkrijgbaar bij het NIBRA, http://www.nibra.nl.

Maar misschien heeft een ‘verzamelaar’ op dit forum hem ook wel…. :wink:

deepsleep
    Bijdrager
    Post count: 31

Helaas, niet bij de Nibra (NIFV) te krijgen :?

palmpie
    Bijdrager
    Post count: 1222

Heb je ook gebeld?

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

Maar misschien heeft een ‘verzamelaar’ op dit forum hem ook wel…. :wink:

:mrgreen: :mrgreen:

:( helaas, wel nr. 2,6,9

cu,
    Loe 8)

j@n
    Bijdrager
    Post count: 1

Helaas, niet bij de Nibra (NIFV) te krijgen :?

Ik heb hem niet digitaal maar als je mij je adres mailt stuur ik een copie.

jan.nieuwenhuis@hardenberg.nl

edgar overmeen
    Bijdrager
    Post count: 3

De link zoals vermeld in de 1e reactie op dit bericht is inmiddels helaas verouderd. De juiste link is:

http://www.brandweerondersteuning.nl/br … rbereiding

Hier treft u dan ook uitgebreide informatie aan over aanvalsplannen, bereikbaarheidskaarten en rampenbestrijdingsplannen.

johan
    Bijdrager
    Post count: 621

Ik heb inmiddels gevonden waar er wat richtlijnen staan. Ze staan o.a. in "CCRB-buletin no. 5"
    Hier staat:

Het verdient de aanbeveling een aanvalsplan beschikbaar te hebben:

[*]Bij bijzondere objecten of situaties. Denk hierbij aan schakelstations, telefooncentrales, (delen van) Autosnelwegen, rangeerstations, monumentale gebouwen, ziekenhuizen, complexe gebouwen etc.[/*:m]
      [*]Bij bedrijven waar een bedrijfsnoodplan wettelijk vereist is. Bij risicovolle situaties of bedrijven waar men tevoren bepaalde scenario’s kan vaststellen. Bij risico moet zowel gedacht worden aan dat van de hulpverleners als aan de omgeving.[/*:m][/list:u]

Kan iemand me vertellen wanneer een bedrijfsnoodplan vereist is, en op welke basis ?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.