Brandpreventieforum Forums Bouw CKB toetsing

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 9
    #1229 |

Ik zoek iemand met ervaring van het toetsen van bouwplannen op brandveiligheid met behulp van het [woordenboek]ckb[/woordenboek] toetsprotocol.

De gemeente wil dat wij als [woordenboek]brandweer[/woordenboek] op deze manier gaan werken, maar een proef plan gaf dusdanig veel vragen dat ik mij afvraag hoe de ervaring van anderen is.

olaf van alst
    Bijdrager
    Post count: 71

Ik heb zelf wat getest met een proefversie. ook voor een opleiding (uitleg over de werking gehad) moeten/ kunnen we het gaan gebruiken. Mijn eerste indruk is niet echt de je zegt joepie.
    het idee is goed maar je hebt als toetser totaal geen overzicht meer wat er gebeurt en wat je aan het toetsen bent t.o.v. het bouwbesluit.

Waarschijnlijk moet ik nog een aantal studieopdrachten met behulp van SKB toetsen, dus ik hou je op de hoogte.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

ik heb het getest, en was er niet echt blij mee.

het functioneren van het programma liet te wensen over meest kwalijke vond ik echter de vrije interpretatie van de Bouwbesluittekst.

Ga je iets toetsen of iemand aanschrijven o.b.v. de ckb toets blijk je niet het Bouwbesluit te citeren.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.