3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 46
    #1639 |

Ik heb een pand wat is opgedeeld in een voor- en achtergebouw.

De opdrachtgever wil graag de installatie in het achtergebouw vervangen en afkoppelen van de bestaande (verouderde BMC) De BMC t,b,v, het voorgebouw verzorgt straks de meldingen van de installatie in het voorgebouw (welke in 2004 is opgewardeerd) en deze worden ingekopelt op de nieuwe BMC installatie als aparte zone’s.

Technisch is dit wel mogelijk, maar de installatie in het voorgebouw voldoet niet aan de normen.

Nu mijn vraag, staat het inkoppelen van de bestaande installatie de certificering van de nieuwe installatie in de weg?

jos vroon
    Bijdrager
    Post count: 106

Ja, alles wat aangesloten is aan de BMC ten aanzien van brandmeldingen e.d. moet voldoen aan de EN54.
    Zeer waarschijnlijk is dat niet (meer) het geval met de verouderde apparatuur.

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Ik heb een pand wat is opgedeeld in een voor- en achtergebouw.

De opdrachtgever wil graag de installatie in het achtergebouw vervangen en afkoppelen van de bestaande (verouderde BMC) De BMC t,b,v, het voorgebouw verzorgt straks de meldingen van de installatie in het voorgebouw (welke in 2004 is opgewardeerd) en deze worden ingekopelt op de nieuwe BMC installatie als aparte zone’s.

Technisch is dit wel mogelijk, maar de installatie in het voorgebouw voldoet niet aan de normen.

Nu mijn vraag, staat het inkoppelen van de bestaande installatie de certificering van de nieuwe installatie in de weg?

Wat is de reden om de centrale’s te koppelen? Indien de doormelding de reden is zou ik ervoor kiezen om extra kanalen op de alarmoverdrager aan te vragen en de nieuwe BMC via de nieuwe kanalen door te melden, dan weet je zeker dat het geen problemen oplevert.

J. Nieuwland

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.