Brandpreventieforum Forums Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie Certificering Bestaande BMI op grond van Regeling BMI 2002

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 28
    #971 |

COnCEPT CONCEPT

http://www.hrh.nl/Brandweer/Bouw%20en%2 … iceren.pdf

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Kijk eens goed naar de data op laatste pagina.
    Dit betreft m.i. nog een concept.
    De beheerder van de regeling, CCV, vermeldt niets hieromtrent op hun site.
    Nog maar even afwachten denk ik.
    Overigens is dit document ook elders op deze site te lezen in soortgelijke topic.

J. Nieuwland

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Overigens is dit document ook elders op deze site te lezen in soortgelijke topic.

brandmeldinstallatie-ontruimingsinstallatie-f6/cetificering-bestaande-brandmeldinstallatie-t933-15.html

henk van buuren
    Bijdrager
    Post count: 222

Gezien de komst van het [woordenboek]gebruiksbesluit[/woordenboek] moeten we landelijk eenzijdig handelen en zal de minimale eis nageleeft worden. Afwijkingen hiervan zijn niet wenselijk te noemen en worden niet getolereerd.
    B&W of niet, de naleving van het gebruiksbesluit na een voorval of calimiteit, bepaald of je mag brommen of niet.

prestatieeis is prestatieeis en deze wordt dan niet langer door B&W bepaald maar door het gebruiksbesluit.

met vriendelijek groet,

palmpie
    Bijdrager
    Post count: 1222

Gezien de komst van het gebruiksbesluit moeten we landelijk eenzijdig handelen en zal de minimale eis nageleeft worden. Afwijkingen hiervan zijn niet wenselijk te noemen en worden niet getolereerd.
    B&W of niet, de naleving van het gebruiksbesluit na een voorval of calimiteit, bepaald of je mag brommen of niet.

prestatieeis is prestatieeis en deze wordt dan niet langer door B&W bepaald maar door het gebruiksbesluit.

met vriendelijek groet,

En wat staat er nu anders in het gebruiksbesluit dan dat er nu al in de bouwverordening staat over BMI’s… :roll: :roll:

Ik vind dat er nogal ‘dramatisch’ gedaan wordt over wat de gemeenten eisen… Zou het in de meeste gevallen niet komen omdat de installateurs de schuld voor hun fouten bij de opdrachtgever afschuiven op de gemeenten….. :evil:

Zou je me een voorbeeld uit je praktijk kunnen geven wat er fout gaat door de gemeenten bij een BMI installatie en wat straks niet meer gebeurt…? :)

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Misschien ligt het aan mij, maar de laatste reacties slaan m.i. niet meer op het topic. Het ging dacht ik over het (mogelijk) certificeren van bestaande brandmeldinstallaties (met afwijkingen op vigerende NEN)

J. Nieuwland

olaf van alst
    Bijdrager
    Post count: 71

Kijk even naar de topic (brandmeldinstallatie-ontruimingsinstallatie-f6/cetificering-bestaande-brandmeldinstallatie-t933.html)

Hierin staan al heel wat reacties betreffende de ontwikkelingen voor het certificeren van bestaande brandmeldinstallaties.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.