Brandpreventieforum Forums Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie certificeren bestaande installatie

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 4
    #2090 |

Wie kan mij duidelijkheid verschaffen m.b.t. het certificeren van een bestaande BMI.
    Coform de regeling van het CCV (1 oktober 2010) kunnen bestaande BMI’s welke nu nog niet zijn gecertificeerd, gecertificeerd worden met een aantal afwijkingen op de normen.
    De bestaande BMI’s moeten dan wel tussen 1997 – 2008 inbedrijf zijn gesteld.
    1 van de afwijkingen is dat wanneer de installatie van voor 2007 inbedrijf is gesteld, m.b.t. functiebehoud van de transmissiewegen, functiebehoud niet conform de NPR 2576 hoeft te worden uitgevoerd.

Als ik dit interpreteer dan hoeft er dus geen functiebehoud te worden toegepast?

Graag jullie reacties.

Tjitse

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

In de regeling staat dat wanneer "functiebehoud transmissieweg" "niet voldoet aan NPR2576:2005 " dat dit een geaccepteerde afwijking zal zijn.
    Dit is anders geformuleerd dan je schrijft.

De functiebehoud wordt o.a. vereist vanuit de NEN2535. Ook in de periode voor 2007. De stelling dat er dus geen functiebehoud behoeft te worden toegepast onderschrijf ik niet.

Naar mijn mening bedoelt men met het niet voldoen aan de NPR : functiebehoudkabels in pvc buis met pvc beugels, door kabelgoten zonder functiebehoud e.d.

J. Nieuwland

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.