5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 22
    #2226 |

Hallo allemaal,

Ben bezig geweest het bovenstaande document te bestuderen. Wat mij opviel in Tabel 1 op pagina 19 van 20 is het onderste in de tabel m.b.t. detectie van liftschachten. Daar staat dat in liftschachten detectie hoeft plaats te vinden als er apparatuur in de schacht aanwezig is (einddatum 1-11-2008). Maar dat is en was toch altijd al zo? Net zo als een schacht die niet betreedbaar is?
    Of is dit een type fout? En hoeft er geen detectie plaats te vinden als de installatie voor 1-1-2008 in bedrijf is gesteld terwijl er wel apparatuur (t.b.v. de lift) in de schacht aanwezig is.

Greetz Djeepman

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Hallo allemaal,

Ben bezig geweest het bovenstaande document te bestuderen. Wat mij opviel in Tabel 1 op pagina 19 van 20 is het onderste in de tabel m.b.t. detectie van liftschachten. Daar staat dat in liftschachten detectie hoeft plaats te vinden als er apparatuur in de schacht aanwezig is (einddatum 1-11-2008). Maar dat is en was toch altijd al zo? Net zo als een schacht die niet betreedbaar is?
    Of is dit een type fout? En hoeft er geen detectie plaats te vinden als de installatie voor 1-1-2008 in bedrijf is gesteld terwijl er wel apparatuur (t.b.v. de lift) in de schacht aanwezig is.

Greetz Djeepman

Dat is typisch, mijn document noemt op pagina 19 Tabel 1 liftschachten een einddatum van 1-10-2010?
    Slip of the pen of andere versie? (Ik heb versie 1-10-2010)

J. Nieuwland

paul lamberts
    Bijdrager
    Post count: 5

In de rectificatie van het CCV van februari 2011 zijn de data aangepast naar 2008. Voor 2008 waren er weinig liften die in de liftschacht een schakelkast of motor hadden. Nu is bijna elke nieuwe lift voorzien van een motor en schakelkast in de schacht zodat we tot 1-11-2008 geen detectie hoeven te plaatsen. installatie van een latere datum met genoemde voorzieningen behoren wel voorzien te zijn van detectie.

Paul

djeepman
    Bijdrager
    Post count: 22

Beste Paul,

Dank voor de reactie, maar ik lees nog steeds dat als er "geen" apparatuur in de liftschacht zit dan behoeft er " geen" detectie.
    Dit staat daar zwart op wit (versie vorige week van de site van CCV gehaald). Dus het is of een typefout of een overbodige opmerking.
    Wat ook nog kan is dat ik wat over het hoofd zie.

Groet Djeepman

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Zonder hierdoor een verdere discussie uit te willen lokken over wat er allemaal gedacht wordt denk ik dat het er fout staat.
    "In de geest van de regeling" denk ik dat men heeft bedoeld dat indien zich in de liftschacht apparatuur bevindt (tot 01-11-2008) geen ASD geplaatst hoeft te worden om toch te kunnen certificeren.

De CCV website vermeldt echter niets over genoemde rectificatie, kan de oude/niet correcte versie ook niet terugvinden behalve bij mij op papier. Het enige wat er gewijzigd is -zoals ik het globaal heb kunnen zien- betreft data in Tabel 1 en de direct daaronder staande alinea.

Misschien dat iemand zich geroepen voelt om dit aan te kaarten bij de CvBB van het CCV?

J. Nieuwland

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.