Brandpreventieforum Forums Bouw casus vluchten van zoldervloer

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 16
    #2041 |

Goedemorgen,

Via deze weg de volgende vraag:

Ik heb een monumentale boerderij welke omgetoverd wordt tot megawoning.

Binnenin maken we een compleet losstaande verdiepingsvloer, daarboven ligt dan nog een verkeerszone om in de technische ruimte (helemaal 60 minuten WBDBO) te komen.

Voor de duidelijkheid: beganegrond en eerste verdieping is verblijfsgebied, de 2de verdieping niet.

Nu wil het zo zijn dat men hier heeft bedacht om de 2de verdiepingsvloer uit te rusten met een glazen kap in de gangzone, want dan kan je het fraaie rieten dak zien.

De vraag nu is:

Is er aan deze tweede verdiepingsvloer een WBDBO eis te koppelen van 30 minuten, of 60 minuten?

Als ik het compartiment van de eerste verdieping (verblijfsgebied) uitbreidt met de zoldervloer (onbenoemde ruimte, gene daglicht etc.) dan kom ik totaal op 840m2.

Overige zaken zijn inmiddels afgetikt, maar dit blijft wat onduidelijk..

Bedankt voor de reactie,

Met vriendelijke groet

jarnold ter meer
    Bijdrager
    Post count: 252

Je gaat nu uit van nieuwbouweisen. Kun je geen vrijstelling aanvragen tot bestaande bouw niveau? Dat is namelijk het geval en zou m.i. beter passen bij een monumentaal pand. Nieuwbouwniveau en monumentaal levert intern bij de gemeente nog wel eens discussie waar de eigenaar niet op zit te wachten en wat vaak ook onnodig is.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.