Brandpreventieforum Forums Beheersbaarheid van brand BvB 2007 met inzet van de brandweer

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 14
    #555 |

Heb het concept BvB april 2007 deel 0 t/m 3 gedownload. Omdat bij ons in de gemeente al gerekend moet worden met het BvB 2007 ben ik hier ingedoken en onze berekeningen aan het aanpassen. Nu kan ik in het BvB 2007 het zekeren/koelen van gevels niet terug vinden. In BvB 1995 was dit wel te vinden.

Dit kan betekenen dat:
    a. een brandcompartiment de brand zelfstandig binnen moet kunnen houden, waarbij niet op brandweerinzet mag worden gerekend voor het koelen van gevels;
    b. ik iets gemist heb in het BvB 2007.

Weet iemand hoe het BvB 2007 met inzet van de brandweer op het koelen van gevels rekend?

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Weet iemand hoe het BvB 2007 met inzet van de brandweer op het koelen van gevels rekend?

Niet, en wat wil je bereiken met het koelen van gevels?

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2261

misschien heb je daarmee wellicht meteen het antwoord waarom er bij dat maatregelenpakket geen margecriterium over de gevels geldt…

palmpie
    Bijdrager
    Post count: 1222

Heb je misschien een pagina nummer waar dit in versie 1995 stond?

qwibus
    Bijdrager

?? Had ik hier een appart onderwerp van gemaakt??

Affijn maakt niet uit. In BvB 1995 wordt op pagina 52, 53 en 54 over omgevingbescherming gesproken.

Voorts hebben alleen de maatregelpakketten II t/m IV geen margecriterium. Maatregelpakket I heeft ook in BvB 2007 een margecriterium, maar dat noemen ze dan toeslag..

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

?? Had ik hier een appart onderwerp van gemaakt??

Ik heb het even afgesplitst omdat het weinig te maken had met "handreiking grote brandcompartimenten".

qwibus
    Bijdrager

Oké, een update voor de geïnterreseerden.

Maatregelpakket 1 staat ongeveer gelijk aan het concept BvB 1995.
    Bij dit maatregelpakket mogen in de methode BvB 2007 twee verbindingen worden gerealiseerd. Er mag echter niet meer worden uitgegaan van brandweerinzet voor het koelen van gevels (omgevingbescherming).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.