Brandpreventieforum Forums Jurisprudentie en wetgeving Buitenlandse regelgeving

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 5
    #250 |

Beste allemaal,

Ik probeer het even in dit forum. Ik ben opzoek naar de Duitse, Belgische en Engelse tegenhanger van het Bouwbesluit/Bouwverordening voor mijn scriptie (vluchten uit voetbalcomplexen). Wie kan mij aan deze tegenhangers helpen.

Roelof

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Het amerikaanse bouwbesluit(hoofdstuk2) is volgens mij NFPA.

roelof
    Bijdrager

Ja, maar ik wil niet de Amerikaanse maar de Duitse, Belgische en Engelse tegenhanger van het Bouwbesluit.

Roelof

dragonfly
    Bijdrager
    Post count: 62

Wow, megaflashback! :shock:

Mijn afstudeerscriptie ging ook over vluchten uit stadions! 8)
    Maar ik hield me niet zo bezig met de buitenlandse regelgeving (wel buitenlandse onderzoeken, want wat dat betreft lopen we in NL hopeloos achter :( :evil: ).

BS 5588 gaat in ieder geval over brandveiligheidszaken. Verder heb ik weinig buitenlandse regelgeving voor je, maar misschien dat wat mailtjes naar brandweer/gemeenten in de betreffende landen zin heeft? Ze hebben vast allemaal een website waar e.e.a. te vinden is.

In ieder geval veel succes!

dragonfly
    Bijdrager
    Post count: 62

En kijk eens in de gebruikerslijst van dit forum. Er zitten ook een paar Belgische collega’s tussen. Wellicht dat die je ook verder kunnen helpen voor dat deel. :wink:

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Noyens is preventonist in Kasterlee (be)

vinkevogel
    Bijdrager
    Post count: 21

Hoi Roelof,

Hoewel het niet je vraag beantwoord,

ben je op de hoogte van de handreikingen die te vinden zijn op de site van VROM betreffende vluchten uit voetbalstadions? Dit is feitelijk het enige document dat in Nederland echt specifiek iets zegt over vluchten uit voetbalstadions. Het Bouwbesluit schiet feitelijk te kort.

Succes

roelof
    Bijdrager

Hartelijke dank, deze had ik nog niet. Ik heb inmiddels ook een NEN-EN norm besteld die in augustus is uitgekomen. Daar schijnt ook een en ander in te staan (NEN-EN 13200 deel 1 – 5).

Roelof

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2268

Duitsland heeft per Bundesland verschillende bouwregelgeving, op de Frontpages van de Bundesländer is deze terug te vinden.

Wat waren de verschillende Länder ook alweer, es ff denken: Hessen, Nordrhein Westfahlen, Baden Württemberg, Bayern… Zoek anders op google op "Bundeslander Deutschland"

Binnen de frontpages zoek je dan op Bau en Regeln ofzo, dat moet lukken. Ik hoop dat je goed Duits kunt lezen, het is net zo’n juridisch geneuzel als ons Bouwbesluit.

J.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.