Brandpreventieforum Forums Overige brandbeveiliging installatie’s buiten gebruik stellen brandweer lift

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 51
    #2887 |

vraag: bij een klant gaan we de brandweerlift 4 weken buiten gebruik stellen vanwege een grondige renovatie. welke voorzorgsmaatregelen moet ik treffen. betreft een standaard kantoor pand van 8 verdiepingen. en moet ik de overheid hierover informeren.

marcel van opdam
    Bijdrager
    Post count: 174

Als jouw klant en zijn verzekeraar verders niets verwacht van de Brandweer als het fout gaat tjdens de verbouwing … waar maak je je dan zorgen om.

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 172

Ik ben geen bouwkundige, maar voor zover ik uit het Bouwbesluit op kan maken is de brandweerlift verplicht (BB2003, Artikel 2.184: Een gebruiksfunctie waarin een vloer van een verblijfsgebied voor het verblijven van mensen hoger ligt dan 20 m boven het meetniveau, heeft een al dan niet gemeenschappelijke brandweerlift. Regel geldt voor alle gebruiksfuncties muv woonfunctie van een woonwagen). Ik zou het, naast de verzekeraar en de eigenaar / gebruiker, ook overleggen met het bevoegd gezag.

X never ever marks the spot

jan hus
    Bijdrager
    Post count: 534

Misschien heb je hier iets aan: https://www.linkedin.com/groups/Bij-tra … na_3827479

philip riem
    Bijdrager
    Post count: 1

Als ik het goed begrijp ga je de lift renoveren. Ik zou melding maken bij de plaatselijke brandweer. Van welke firma ben je als ik vragen mag?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.