Brandpreventieforum Forums Beheersbaarheid van brand brandwering gastank

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1
    #2859 |

Wij hebben schrijven gekregen van de gemeente dat onze gastank in de tuin niet aan de veiligheidseisen voldoet,

de gemeente wil het volgende zien:

een brandafscheiding van niet brandbare materialen 1 meter rond de tank
    een brandscheiding van minimaal 1 uur tussen de tank en onzen schuur

Nu heb ik nog een aantal 30×30 tegels liggen, nu wil ik de schuttingdelen weghalen, hier een "muur" maken van de 30×30 tegels aan de kant van de schuur 2 rijden tegels plat op elkaar en de tussenruimte (10 Cm) vullen met plaatszand

je kunt het zien als een muur aan voorzijde en achterzijde van 30cm dik en anderhalve meter hoog, aan de zijde van de schuur 30+10+30 = 70 cm dikke muur van anderhalve meter hoog

naar mijn inzicht is dit toch brandwerend genoeg

graag verneem ik of dit goed genoeg zal zijn om onze gastank in de tuin " veilig" genoeg te maken in de ogen van de gemeente

Pieter

wim hoogervorst
    Bijdrager
    Post count: 1

Dit is alleen te beoordelen als de situatie duidelijk is, met bijvoorbeeld een plattegrond. Maar:
    Wat je voorstelt klinkt wel aardig, maar is geen oplossing waarvan is aangetoond wat de brandwerendheid is. Het is dus afhankelijk van een oordeel van personen, dat biedt geen garantie richting de gemeente.
    Het beste kun je deze oplossing aan de gemeente voorstellen.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Een enkel stapeltje tegels zou ook al toereikend kunnen zijn.

http://www.betonbrandtniet.nl.geeft behoorlijk wat informatie die gebruikt kan worden om het bevoegd gezag mee te krijgen.

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 172

Een enkel stapeltje tegels zou ook al toereikend kunnen zijn.

http://www.betonbrandtniet.nl.geeft behoorlijk wat informatie die gebruikt kan worden om het bevoegd gezag mee te krijgen.

Beton brand niet, maar het kan wel zeker worden aangetast door de hoge temperaturen. We kennen allemaal de foto’s van de brand in Parkeergarage De Appelaar in Haarlem. Ik ben geen bouwkundige, maar een stapeltje tegels als 60 minuten brandwerend beoordelen, ik weet het niet…. Zoals mijn voorgangers ook al zeggen: voorleggen aan de gemeente!

X never ever marks the spot

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.