Brandpreventieforum Forums Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie Brandweerpaneel in afgesloten kast

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2
    #2802 |

Mag een brandmeldcentrale die ook dienst doet als ontruimingspaneel en brandweerpaneel aangebracht worden in een afgesloten kast bij een open receptiebalie die 24 uurs bemand is.
    Het gebouw is voorzien van een doormelding en de kast is vanaf de brandweeringang goed te zien.

Zover ik dit uit de NEN2535 en NEN2575 kan halen is dit toegestaan, als er aan een aantal voorwaarden is voldaan, namelijk brandmelding van minimaal 60 dB bij receptie, tekst op de kast e.d.

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 172

Mag een brandmeldcentrale die ook dienst doet als ontruimingspaneel en brandweerpaneel aangebracht worden in een afgesloten kast bij een open receptiebalie die 24 uurs bemand is.
    Het gebouw is voorzien van een doormelding en de kast is vanaf de brandweeringang goed te zien.

Zover ik dit uit de NEN2535 en NEN2575 kan halen is dit toegestaan, als er aan een aantal voorwaarden is voldaan, namelijk brandmelding van minimaal 60 dB bij receptie, tekst op de kast e.d.

Volgens mij geef je zelf antwoord op je vraag Henk….

X never ever marks the spot

henk de groot
    Bijdrager
    Post count: 2

Ja klopt maar misschien zie ik iets over het hoofd. Want ik ging er altijd vanuit dat dit bij een brandweerpaneel niet mocht.

kruisje pietersenkruisje pietersen
    Bijdrager
    Post count: 172

Als het in de norm staat mag het. Ik zou het alleen wel even overleggen met de bevoegde autoriteit zodat je niet voor verrassingen komt te staan

X never ever marks the spot

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.