Brandpreventieforum Forums De Koffiehoek brandveiligheid parkeergarages

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1128
    #2590 |

Wie het weet mag het zeggen, is een gesprinklerde parkeergarage beter dan een mechanisch geventileerde parkeergarage.

"wij van WC eend adviseren WC eend"

[attachment=1]vebon handreiking gelijkwaardigheid toepassing nen 6098 – 27-08-2012.pdf[/attachment][attachment=0]NOVB Position paper parkeergarages.pdf[/attachment]
    vebon handreiking gelijkwaardigheid toepassing nen 6098 – 27-08-2012.pdf
    NOVB Position paper parkeergarages.pdf

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    marcel van opdam
    Bijdrager
    Post count: 174

Ook wij adviceren WC-eend.

NVBR geeft de gemeenten het advies gelijkwaardigheid op basis van het Brandveiligheidsconcept Mechanische geventileerde parkeergarages groter dan 1000 m2 niet meer te accepteren. Eén an ander was de conclusie uit een gehouden onderzoek naar plaats gehad hebben incidenten.

Heeft iemand van jullie het rapport van dit onderzoek? Ik zou het graag willen lezen. Ik heb het gevoel dat nu het badwater is weggegooid terwijl er nog iets in zat. Of te wel: niet alles was toch slecht aan de notabene eigen brandveiligheidsconcept?

Of is hier ook sprake dat de ventialtiebranche baat heeft bij de zware ventilatie-eisen zoals zijzelf hebben geformuleerd en genormeerd in de NEN6098? En tegen zwaardere ventilatie-voorzieningen kan het NVBR natuurlijk nooit nee zeggen.

Een heleboel gemeenten hanteren gewoon het brandveiligheidsconcept of hebben na al die jaren een eigen concept.

Kortom, ik ben benieuwd naar het rapport.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.