Brandpreventieforum Forums Brandweer Overig Brandveiligheid Duitsland (Bayern)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1222
    #557 |

Weet iemand hoe de bouw/brandveiligheidsregelgeving in Bayern in elkaar steekt? Wie is er verantwoordelijk?

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2268

zie de volgende site

http://www.regierung.oberfranken.bayern … ktuell.htm

Staat o.a. een infoblad op voor bouw-noobs, en de verordening van Bayern. Hiermee zou je al een eindje moeten komen.

Moderator
    kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

We gaan toch niet verwijzen naar onwettige duitse richtlijnen!!!!

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Als je zoiets roept moet je het wel onderbouwen!

En je schijnt er het een en ander van te weten, anders roep je zoiets niet. Dan is het mischien ook wel handig je kennis te delen, daar is een forum per slot van rekening voor.

palmpie
    Bijdrager

Nee, ik moet ff ergens :?: een klacht neerleggen over een volgens mij onveilige situatie… :wink:

Het gaat om Regierungsbezirk Niederbayern. Heb nu met de bovenstaande linken een email adres gevonden van een Bauamt in Passau. :) Ik ben benieuwd! :twisted:

palmpie
    Bijdrager

U bent toch niet een Duitser die naar NL geëmigreerd is omdat het in Duitsland zo onveilig is….. :twisted: :twisted: :twisted: :lol: :lol:

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Wat ben je tegengekomen op je vakantie palmpie? Foto van gemaakt?

palmpie
    Bijdrager

Wat ben je tegengekomen op je vakantie palmpie? Foto van gemaakt?

Monument… zal ze zo ff uploaden.. :wink:

palmpie
    Bijdrager

Het zijn al foto’s uit 2003 toen ik er ook al logeerde. In de tussentijd is er niets gebeurt…. Helaas was het al laat in de avond op de terugreis dit jaar en had ik geen zin om rond te gaan speuren naar een ander hotel…. :evil:

Hotel 3 verdiepingen met ongeveer 25 kamers
    Nog steeds geen BMI en OAI.
    2e Vluchtweg niet aangegeven door vluchtweg aanduidingen en verstopt achter een gordijn. Het was dat ik hem herkende maar ik vermoed dat de andere gasten hem nooit gaan vinden bij een incident. 2e Vluchtweg gaat via ladders naar beneden.
    Trappenhuisdeuren niet zelfsluitend, balie in het trappenhuis op de BG. De ontbijtruimte zonder zelfsluitendheid aangesloten op het trappenhuis.
    En tot slot is er totaal geen personeel aanwezig, de sleutels moeten opgehaald worden bij een restaurant een verder in de straat. Dus een ontruiming wordt ook niet begeleid. Er is ’s nachts bij een incident geen overzicht van welke kamers nu bezet zijn en welke niet. Je betaald ’s morgens pas bij het ontbijt voor je kamer.

Als er wat zou gebeuren in het trappenhuis zit je vast. Ik heb die avond 2x de trappenhuisdeur gesloten maar steeds stond hij kort daarna weer open. Andere gasten hadden blijkbaar niet hetzelfde gevoel als ik…
    Bij brand wordt de brandweer en de gasten niet (automatisch) gewaarschuwd.

De tweede vluchtweg aan het eind van de gang en rechts de hoofddtrap

De tweede vluchtweg aan het eind van de gang

De verstopte poederblusser, één per verdieping. Geen brandslanghaspel

Het trappenhuis van de tweede vluchtweg…..

Het hoofdtrappenhuis met de niet zelfsluitende deuren.

De gehele pui naar de gang bestaat uit draadglas in stalen profielen

Het aangeklede hoofdtrappenhuis met de voorraad voor de kamermeisjes.

De 2e vluchtweg aan de buitenkant

:wink:

Moderator

Als je zoiets roept moet je het wel onderbouwen!

En je schijnt er het een en ander van te weten, anders roep je zoiets niet. Dan is het mischien ook wel handig je kennis te delen, daar is een forum per slot van rekening voor.

:D :D

Ik denk dat kruis’ opmerking een pun is naar iemand van een ander forum… Ik zie de mening van Fred Vos hier terugkomen?

–kruisje–
    Bijdrager
    Post count: 665

Ik zie de mening van Fred Vos hier terugkomen?

Fred is toch ergens in Duitsland ondergedoken?

Maar Palmpje, er al achter of het mag zo:P en Buitenlandse vakantie mag best een beetje spannend zijn :P

palmpie
    Bijdrager

Blijkbaar werken ze in Duitsland niet met ontvangst bevestigingen… :wink: Een mailtje gestuurd naar de regionale Bauamt en naar de burgemeester maar nog niets gehoord. Misschien de Bilt als volgende stap…. :lol: :lol: :lol: :lol: :twisted:

pim nijhof
    Bijdrager
    Post count: 4

Wie kan mij wat meer vertellen over de regelgeving in Duitsland?

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Wie kan mij wat meer vertellen over de regelgeving in Duitsland?

Ik meen gezien te hebben dat je in twee andere onderwerpen min of meer dezelfde vraag stelt?
    Blijkbaar volstaan de antwoorden niet?

Ik denk dat je er in dat geval verstandiger aan doet de vraag aan leveranciers te stellen die ook in Duitsland hun producten afzetten, of bijvoorbeeld op een Duits forum deze vragen stellen.

J. Nieuwland

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.