Brandpreventieforum Forums Bouw Brandveiligheid – Beveiliging

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1
    #318 |

Dag iedereen,

snel voorstellen, nieuw hier;
    afkomstig uit België en belast met brandpreventie en moet in dit kader een presentatie geven over Brandveiligheid vs. Beveiliging, zaken die naar mijn mening volledig tegen elkaar in gaan. Brandweer wil alles los, terwijl de beveiliging alles vast wil en dan met name ivm deuren (uitgangen-nooduitgangen).
    Ik zou graag weten hoe men in NL omgaat met de brandpreventie in juwelierszaken/banken ed. waar met elektrische sloten wordt gewerkt. Wat gebeurt er als de elektriciteit wegvalt/brand uitbreekt. Ik weet dat er diverse systemen bestaan, die een goede oplossing bieden naar juweliers toe (stroom weg, slot los), maar wat met de bankfilialen. Ik neem aan dat deze kost wat kost de deuren dicht willen houden bij een alarm. Hoe gaan jullie met dergelijke zaken om? Of zijn er oplossingen bekend bij jullie? De grote banken zelf zijn zeer summier in het verschaffen van informatie, wat te begrijpen is.
    En zijn er in jullie wetgeving mogelijkheden om dit toe te laten.

mvg,

Brwr

palmpie
    Bijdrager
    Post count: 1222

Dag iedereen,

snel voorstellen, nieuw hier;
    afkomstig uit België en belast met brandpreventie en moet in dit kader een presentatie geven over Brandveiligheid vs. Beveiliging, zaken die naar mijn mening volledig tegen elkaar in gaan. Brandweer wil alles los, terwijl de beveiliging alles vast wil en dan met name ivm deuren (uitgangen-nooduitgangen).
    Ik zou graag weten hoe men in NL omgaat met de brandpreventie in juwelierszaken/banken ed. waar met elektrische sloten wordt gewerkt. Wat gebeurt er als de elektriciteit wegvalt/brand uitbreekt. Ik weet dat er diverse systemen bestaan, die een goede oplossing bieden naar juweliers toe (stroom weg, slot los), maar wat met de bankfilialen. Ik neem aan dat deze kost wat kost de deuren dicht willen houden bij een alarm. Hoe gaan jullie met dergelijke zaken om? Of zijn er oplossingen bekend bij jullie? De grote banken zelf zijn zeer summier in het verschaffen van informatie, wat te begrijpen is.
    En zijn er in jullie wetgeving mogelijkheden om dit toe te laten.

mvg,

Brwr

En wanneer wordt de kraak gezet? :wink: :D :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol:

pj
    Bijdrager
    Post count: 46

Hallo brwr,

Voor brandmeldinstallaties worden accu’s gebruikt die voor een bepaalde tijd (veelal 72 uur, tenzij permanente bewaking) de installatie instandhouden.

Technisch gezien worden deze contacten "bewaakt" waardoor bij eventuele storing een storingsmelding wordt gestuurd waardoor interventie door onderhoudsbedrijf (veelal de installateur van de installatie) plaatsvindt.

Ik neem aan dat dit ook voor Inbraakmeldinstallaties in België geldt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.