Brandpreventieforum Forums Bouw Brandveiligheid automatisch parkeersysteem

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 534
    #183 |

Heeft iemand ervaring bij het vaststellen van brandveiligheidsvoorzieningen bij een parkeergarage met een automatisch parkeersysteem?

In parkeergarage met een automatisch parkeersysteem worden auto’s in een ‘magazijnstelling’ geparkeerd. Een auto wordt door de bestuurder in een sluis van de garage gereden. Nadat de inzittenden de auto en de sluis hebben verlaten wordt de auto door een computergestuurde lift naar een parkeerplek gebracht.

In de garage zijn dus geen personen aanwezig, de auto’s worden alleen met elektronische aandrijving door de ruimte verplaatst.

Is er toevallig een gemeente die hiervoor een beleid heeft opgesteld oid?

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Ik zou even bij het bedrijf dat dit soort systemen levert te raden gaan waar ze dit in het verleden hebben gelevert. Vervolgens bel je gewoon even die gemeente op.

petert
    Bijdrager
    Post count: 196

Volgens mij heeft de gemeente ’s Hertogenbosch zelf een dergelijk systeem (niet geheel naar te vredenheid meen ik)

Volgens mij mag je het gewoon benaderen als een geautomatiseerd magazijn. (geen draaiende motoren, dus ook geen speciale eisen aan LBH)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.