Brandpreventieforum Forums De Koffiehoek Brandpreventie autobedrijven

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 2
    #261 |

Ik doe een bedrijfs onderzoek in een Volvo garage in apeldoorn voor mij opleiding. (stage)
    nou moet ik de wettelijke voorschiften inzake de werkplaats t.a.v. brandpreventie en brandbestijding hebben.

kan iemand mij vertellen hoe ik aan deze wettelijke voorschiften kom??

gertjan

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2258

hiero

Zoek op Woningwet, Besluit indieningsvereisten, Besluit bouwvergunningsvrije en licht-bouwevrgunningsplichtige bouwwerken, Bouwbesluit, Wet milieubeheer etc.

De brandveiligheidsvoorschriften staan in het Bouwbesluit, maar ze hoeven niet allemaal van toepassing te zijn. Bij je gemeente kun je de bouwverordening opvragen, hierin staan aanvullende eisen mbt installaties en vluchtroute-aanduiding.

Beetje complexe materie om dit 123 uit te leggen…

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Je zult deze voorschriften vooral uit het bouwbesluit en de gemeentelijke bouwverordening moeten halen. Waarbij het bouwbesluit bouwkundige brandpreventie regelt en de gemeentelijke bouwverordening het brandveilig gebruik regelt.

Ik gok er op dat het vooral om het gebruik gaat, dus dan moet je even bij je gemeente de bouwverordening opvragen. Tevens zou ik bij de gemeente nagaan of er een milieu- en/of gebruiks-vergunning is verstrekt. Hier staan (vaak op maat gesneden voor het gebouw) alle voorschriften op het gebied van brandveiligheid

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

is dit de juiste plek voor dit topic?

je kan ook bij de garage navragen of er niet al een rapportje ligt over de brandveiligheid van het gebouw. Ik geloof dat de garage in Apeldoorn nog niet zo oud is, dus de bouwvergunning is nog behoorlijk vers

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

is dit de juiste plek voor dit topic?

Probleem is dat het ook niet in een van de andere subforums past.

janusss zou je ook terug willen koppelen als je gevonden hebt wat je zoekt ;)

janusss
    Bijdrager
    Post count: 2

Ik heb het geluk gehad dat de brandweer hier kwam voor inspectie. Alle informatie die ik nodig had, heb ik gekregen.

Was wel een makkelijke manier zo ;)

Toch bedankt voor de reactie!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.