Brandpreventieforum Forums Rekenen aan brandveiligheid brandoverslagberekening

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 3
    #2733 |

Goedendag

Weet iemand toevallig wat het maken van een brandoverslagberekening ongeveer kost?

Alvast bedankt voro de reacties.

gr
    Paul

freddy x
    Bijdrager
    Post count: 67

Dat ligt er maar net aan hoe complex/eenvoudig de situatie is, hoeveel overslagtrajecten berekend moeten worden, of het een industriefunctie is en hoe er gerekend moet worden (standaard NEN6068, Beheersbaarheid van Brand, buitenopslag, industriefunctie). Informeer met je ontwerp bij een adviesbureau en je weet het zo.

ivo de hoogen
    Bijdrager
    Post count: 125

Wij werken met een "vanaf"tarief om dezelfde redenen die Freddy X aandraagt….

paul v brabant
    Bijdrager

Ok begrijp ik. In mijn situatie gaat het om een appartementengebouw met 40 nagenoeg dezelfde appartementen in 4 bouwlagen. Mijns inziens is het voldoende om 2 berekeningen te maken van boven elkaar gelegen appartementen. Deze zijn dan maatgevend voor de overige appartementen. Spiegelsymmetrie is niet van toepassing gezien de afstand tot het hart van de openbare weg. Uiteraard ga ik nog een officiele offerte aanvragen, maar ik ben een inschatting aan het maken van de globale kosten. Moet ik denken aan een paar honderd euro of begint het pas bij 1000 euro bv? (ik pin er niemand op vast hoor :-) )

met vriendelijke groeten
    Paul

ivo de hoogen
    Bijdrager
    Post count: 125

Reken eerder richting de 1000 euro voor twee volledig uitgewerkte situaties.

paul v brabant
    Bijdrager

Dank je wel Ivo

gr

Paul

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.