Brandpreventieforum Forums Bouw Brandoverslag regels uitbouw

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 3
    #1757 |

Ik ben bezig met het bouwen van een huis.

Nu heb ik een uitbouw op de lange lengte van de woning. Deze uitbouw heeft een raam op de kopse kant van de uitbouw.
    Dus negentig graden t.o.v. de buren.

Nu heb ik ergens gelezen dat er dan geen brandwerend glas nodig is. Als het raam negentig graden t.o.v. de buren ligt.

Alleen nu kan ik dat nergens meer vinden op het internet.

Klopt deze stelling??

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

Deze stelling klopt niet!

Er is sprake van een inwendige hoek. Zie voor meer info http://www.bouwvoorbereiding.com/pages/plantoetsing/architect/plattegronden-150.php

justin cornelius
    Bijdrager

Ik heb een tekening bijgevoeg t.a.v. de situatie.

http://s48.photobucket.com/albums/f217/wackidhybrid/

werner driessens
    Bijdrager
    Post count: 47

Klopt wel.

Je hoeft geen rekening te houden met de buren, je eigen woning wordt gespiegeld t.o.v. de erfgrens. Er is dus geen sprake van een inwendige hoek.

justin cornelius
    Bijdrager

Met andere woorden, ik hoef er dus geen brandwerend glas in te laten plaatsen.

Het staat namelijk wel op de tekening, maar er zijn wat onduidelijkheden over tussen de aannemer en de architect.
    En als consument scheelt het natuurlijk wel een klein beetje.

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

uhm, tekening? is dit de tekening die bij de gemeente is ingediend?

Als dit zo is, zul je de voorziening wel moeten maken (of een wijzigingsverzoek indienen met motivatie waarom voorzieningen achterwege kunnen blijven).

Gezien het smalle kozijn verwacht ik dat, indien de erfgrens parallel loopt ten opzichte van de gevel (1m zoals op tekenig aangegeven) er geen brandoverslag op zal treden.

De gevelopening valt waarschijnlijk wel buiten het toepassingsgebied van de NEN 6068 (0,25 h> b)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.