Brandpreventieforum Forums De Koffiehoek Brandonveilige praktijksituatie’s

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950
    #568 |

Naar aanleiding van Palmpie’s onderwerp over het onveilige duitse hotel ben ik nieuwsgierig of we nog meer schrijnende gevallen hier in nederland kennen.

Wat is de meest brandonveilige praktijksituatie die jullie kennen?

Ken jij een erg brandonveilige situatie? Maak er foto’s van, en omschrijf hier op het forum waarom de betreffende situatie zo onveilig is.

henk van buuren
    Bijdrager
    Post count: 222

leuk onderwerp. zonder iemand ook maar op de brandstapel te bindenzien we allemaal wel eens de volgende situatie:

je gaat winkelen in de supermarkt, altijd druk en altijd een probleem i.v.m. toegankelijkheid vluchtwegen.
    wanneer er even een uurtje de vluchtroete is gebaricadeert is er wel ineens 1 minder. Ofwel vaak is de overgebleven begaanbare vluchtroute geworden.

Men doet maar zonder hierover na te denken. Wat ze vaak niet doen zijn preventieve maatregelen nemen op het gebied van detectie i.v.m. de lengte vluchtwegen.

foto is eigenlijk overboden

petert
    Bijdrager
    Post count: 196

Schrijnend geval? ik weet het niet maar vind het toch even leuk om dit met jullie te delen.

Kampeer boerderij met een geheel vrijstaande accomodatie
    (ga zo nog even een plattegrond uploaden)

Ruimte voor ongeveer 25 personen verdeeld over 1 slaapzaal voor 17 personen,1 voor 8 personen.
    Verder is de accomodatie voorzien van een keuken, douche groep, apparte toillet groep.
    De accomodatie is verder niet voorzien van rookmelders, zelfsluitende deuren tussen keuken een slaapvertrekken en "woonkamer" en slaapvertrek. Verder neemt de beheerder vast een voorschot op de mogelijkheid om blusmiddelen 1 maal per 2 jaar te controleren, een haspel ontbreekt.

Verder op het terrein links en rechts nog wat overtredingen inzake wat regelgeving. De algehele staat van het bedrijf, deed me toch een beetje denken, als er een keer wat moet fikken dan weet ik nog wel een lokatie… (het schijnt enkele jaren geleden ook voorgekomen te zijn, een rijtuigen stalling brande tot de grond toe af…)

Joachim BolteJoachim Bolte
    Moderator
    Post count: 2261

@PeterT

Dat is dus de situatie, nu voor jou: wat zijn de overtredingen (aangeven met wetsartikelen), wie is de handhavende macht voor elke overtreding, en hoe ga je dit handhaven?

bakero
    Bijdrager
    Post count: 117

Ook zo leuk, afgelopen dinsdagavond bij RTL4.

"Herrie in het hotel", even een kamertje van het hotel verbouwen.

Geen deurdranger / zelfsluitende deur, grote twijfel bij de wbdbo. :twisted: Ik meende dat het in Norg was…

petert
    Bijdrager
    Post count: 196

Kan natuurlijk ook geintregreerd zijn in de deur/kozijn…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.