Brandpreventieforum Forums De Koffiehoek Brandonderzoek

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 3
    #1572 |

Beste Mensen

Allereerst zal ik mij voorstellen. Mijn naam is Stephan Pallencaoe een 3e jaars student aan de hogeschool in Enschede. Ik volg de studie Crime Science ( Forensisch onderzoek ) waarbij wij ons bezighouden met veel kanten op het forensisch gebied.

Dit half jaar ben ik bezig om een groot onderzoek uit te voeren ( een major ). Samen met een medestudent wil ik onderzoek gaan verrichten op het gebied van brand. Wij hebben al een aantal ideeen wat ons erg interessant lijkt om te onderzoeken maar waar wij tegen het probleem lopen dat het al meerdere malen onderzocht is! en het maatschappelijk belang weg is.

Dan nu mijn vraag: Het is belangrijk dat ons onderzoek van belang is voor de maatschappij ( bouwbedrijven, onderzoeksbureau’s, brandweer e.d. ) en dat het ook voor onszelf leerzaam is.
    Wij vroegen ons nu af of er iemand is die een aktueel of algemeen probleem ( vraagstuk ) weet met betrekking tot brand waar nog geen antwoord op is gegeven. Wij hadden zelf het idee om ons te gaan richten op isolatiematerialen en hun brandbaarheid onder bepaalde omstandigheden… Dit is maar een idee en wij staan ook open voor elke suggestie.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is, mocht dit niet zo zijn vraag het mij alstublieft want dan zal ik het specifieker uitleggen.

met vriedelijke groet,

stephan pallencaoe

ps: Excuses voor het ongemak als ik een vraag heb gesteld wat hier helemaal niet thuis hoort en in het verkeerde forum staat.

sam
    Bijdrager
    Post count: 118

SDU heeft onlangs een boek uitgegeven over dit onderwerp welke geschreven is door adviesbureau DGMR: http://www.sdu.nl/catalogus/9789012128483

Wellicht is het verstandig contact met hen op te nemen.

janus magnus
    Bijdrager
    Post count: 89

Bel brandweer Harderwijk en vraag naar de heer Huisman. Hij is brandonderzoeker voor TBO (Team Brandonderzoek).

stephan pallencaoe
    Bijdrager

Allereerst bedankt voor jullie snelle reacties! Ik hoop dat er nog meer suggesties komen als deze :)

palmpie
    Bijdrager
    Post count: 1222

Beste Mensen

Allereerst zal ik mij voorstellen. Mijn naam is Stephan Pallencaoe een 3e jaars student aan de hogeschool in Enschede. Ik volg de studie Crime Science ( Forensisch onderzoek ) waarbij wij ons bezighouden met veel kanten op het forensisch gebied.

Dit half jaar ben ik bezig om een groot onderzoek uit te voeren ( een major ). Samen met een medestudent wil ik onderzoek gaan verrichten op het gebied van brand. Wij hebben al een aantal ideeen wat ons erg interessant lijkt om te onderzoeken maar waar wij tegen het probleem lopen dat het al meerdere malen onderzocht is! en het maatschappelijk belang weg is.

Dan nu mijn vraag: Het is belangrijk dat ons onderzoek van belang is voor de maatschappij ( bouwbedrijven, onderzoeksbureau’s, brandweer e.d. ) en dat het ook voor onszelf leerzaam is.
    Wij vroegen ons nu af of er iemand is die een aktueel of algemeen probleem ( vraagstuk ) weet met betrekking tot brand waar nog geen antwoord op is gegeven. Wij hadden zelf het idee om ons te gaan richten op isolatiematerialen en hun brandbaarheid onder bepaalde omstandigheden… Dit is maar een idee en wij staan ook open voor elke suggestie.
    (…)

Ik neem aan dat het onderzoek een relatie moet hebben met FO. Ik heb nog wel een leuke. In sommige van de ons omringende landen(?) worden vaak brandvertragers aan diverse huishuidelijke materialen toegevoegd. Bijvoorbeeld bij het schuim in matrassen en banken. In Nederland is er een hele tijd een discussie geweest over brandvertragers in de omkasting van TV toestellen.

Ontstaan er in NL door het ontbreken daarvan nu binnen een kortere tijd grotere branden dan in de landen waar dit wel toegepast wordt? Of hebben de brandvertragers helemaal geen / weinig invloed op het totale brandverloop bij een woningbrand?

stephan pallencaoe
    Bijdrager

beste Palmpie. Bedankt voor je idee! het spreekt mij erg aan. een nadeel is dat dit onderzoek al meerdere malen is uitgevoerd waardoor het maatschappelijk belang gekelderd is.

palmpie
    Bijdrager
    Post count: 1222

beste Palmpie. Bedankt voor je idee! het spreekt mij erg aan. een nadeel is dat dit onderzoek al meerdere malen is uitgevoerd waardoor het maatschappelijk belang gekelderd is.

Als je een linkje hebt naar zo’n onderzoek dan houd ik me aanbevolen. 8)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.