4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 48
    #1830 |

Hallo

Ik gebruik al enkele jaren brando tbv brandoverslagberekeningen. Nu weet ik dat NPR 6091 uit is en ik heb wat screenshots gezien van het rekenprogramma dat daarbij wordt geleverd. Nu vroeg ik me af: kan dat programma alles wat Brando kan, of misschien meer of juist minder? Met andere woorden: heeft het zin NPR 6091 te gaan gebruiken ipv Brando? Of voegt dat niets toe?

Graag jullie reacties/ervaringen.

Groeten,

Ron

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

In Bouwbesluit in de praktijk stond onlangs dit artikel

http://www.dgmr.nl/uploads/media/D_1451.pdf

Elk programma heeft zijn voor en nadelen. In Brando kan je relatief snel een (eenvoudige) brandruimte modelleren.

In de NPR kan je een dwg of DXF inlezen en de gegevens gebruiken voor je model (evenals Pintegraal).

Als je goed en snel kan werken met Brando zul je eerst moeten leren werken met de NPR.

ron van den berg
    Bijdrager
    Post count: 48

Bedankt. Als ik je goed begrijp heeft het in mijn geval geen meerwaarde over te stappen naar NPR 6091? Met Brando kun je alles (en meer) wat je met de NPR ook kunt?

Groeten

Ron

janus magnus
    Bijdrager
    Post count: 89

NPR 6091 is een drama. Werkt irritant en kost meer tijd dan bijvoorbeeld Pintegraal. Ook DGMR zelf geeft aan (informeel) dat als je Pintegraal (of Brando) gewend bent, je dit beter kunt bl;ijven gebruiken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.