Brandpreventieforum Forums Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie brandmeld – / ontruiming kinderdagverblijf

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 25
    #1964 |

Ik heb de volgende casus.

In een voormalig kantoorpand wordt een kinderdagverblijf gevestigd. Het gebouw bestaat uit twee bouwlagen, die beiden gebruikt gaan worden als kinderdagverblijf ( > 200 m² en vloerhoogte > 2.1 m ).

Volgens het Gebruiksbesluit dient het pand voorzien te worden van een brandmeldinstallatie met volledige detectie met doormelding naar de RAC.

De NVBR onderzoekt nu op welke manier de loze alarmeringen terug gedrongen kunnen worden. Ik vraag mij af wat de kans is dat de gebruiker van bovenstaand pand over een tijd een dure doormelding naar de RAC gereed heeft, en vervolgens de regelgeving hieromtrent op de schop gaat en het niet meer noodzakelijk is.

Hoe ga ik hier mee om? Gewoon het huidige beleid volgen of toch vooruit kijken indien mogelijk?

Groeten, Bart

jac waas
    Bijdrager
    Post count: 48

Antwoord 1 Het is al even geleden dat ik de voorlopige versie heb gelezen.
    Het staat mij bij dat er niets veranderd indien er niet-zelfredzame mensen aanwezig zijn.
    Antwoord 2 U kunt zich niet beroepen op een versie van het gebruikersbesluit die nog niet gepubliceerd is.

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

uit een concept tabel die ik onder ogen heb gehad was het hoogtecriterium >2,1 onveranderd gebleven.

maar wat de vorige poster zei is ook correct ;-)

groet,
    L.

j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

Zie bijlage.Volgens mij is tot 400 m2 met meerdere bouwlagen geen doormelding (meer) vereist, er is dus wel degelijk een verschil met het huidige gebruiksbesluit. Tevens vind je de 2m10 niet meer terug.[attachment=0]bouwwerkbesluit.pdf[/attachment]

J. Nieuwland
    bouwwerkbesluit.pdf

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    louis van wijk
    Moderator

nou in deze tabel lees ik dus bij 400m2 en meer dan 1 bouwlaag is er dus wel een doormelding nodig

Louis

ehh…
    i.d.d. goed lezen Louis…. tot 400, je hebt gelijk

louis van wijk
    Moderator

ik had trouwens dit concept, had ik i.d.d. dat van die hoogte niet goed meer in mijn gedachten.
    maar deze geeft bij 400m2/>1bouwlaag wel aan dat geen doormelding nodig is

[tricky mode on] altijd gevaarlijk die concepten die gaan rondzwerven [tricky mode off]
    Tabel bmi oai gebruiksbesluit 2e.pdf

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    j. nieuwland
    Bijdrager
    Post count: 801

ik had trouwens dit concept, had ik i.d.d. dat van die hoogte niet goed meer in mijn gedachten.
    maar deze geeft bij 400m2/>1bouwlaag wel aan dat geen doormelding nodig is

[tricky mode on] altijd gevaarlijk die concepten die gaan rondzwerven [tricky mode off]

Om die laatste reden heb ik ook alleen maar het betreffende deel "geprintscreened".

J. Nieuwland

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.