Brandpreventieforum Forums Brandmeldinstallatie en Ontruimingsinstallatie brandmeld installatie volgens bouwbesluit 2002

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 6
    #1211 |

Hallo allemaal,

Een vraagje;
    Waneer is volgens het bouwbesluit van 2002 een brandmeldinstallatie verplicht?
    Ik kan dit nergens meer vinden, weet iemand hier nog iets van?
    Alvast bedankt,

Groeten Mark_b

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Een brandmeldinstallatie word niet vanuit het bouwbesluit maar vanuit het [woordenboek]gebruiksbesluit[/woordenboek] geeist.
    Hier: http://www.brandpreventieforum.nl/woord … iksbesluit onderaan staat een link "Download het Gebruiksbesluit", download daar even het gebruiksbesluit.

Dan kun je met de zoekfunctie in adobe reader zo de tabel vinden wanneer een brandmeldinstallatie geeist word.

markb
    Bijdrager
    Post count: 6

Gebruiksbesluit in 2002?

Misschien moet ik de situatie wat duidelijker schetsen.
    Het gaat om een gebouw met een bijeenkomstfunctie van ongeveer 600M2 en 2 verdiepingen.
    Er is toen advies gegeven maar dat is niet meer te achterhalen.
    Ik wil weten of er op grond van het bouwbesluit van reden is om een brandmeldinstallatie te eisen.

Gr mark

emiel van rossumemiel van rossum
    Sleutelbeheerder
    Post count: 950

Het is bouwbesluit 2003 en niet 2002, maar dat terzijde. Zoals ik in mijn vorige reactie aangaf eist het bouwbesluit geen brandmeldinstallatie. Dus er is nooit, op grond van het bouwbesluit een brandmeldinstallatie vereist. De eisen of een gebouw een brandmeldinstallatie nodig heeft, staan zoals in mijn reactie aangegeven, in het gebruiksbesluit en nergens anders.

Dus je zult toch echt in het gebruiksbesluit moeten gaan kijken en niet in het bouwbesluit.

Ik zou bij de link die ik boven gaf het gebruiksbesluit downloaden en de betreffende tabel daar even opzoeken. (Al denk ik dat je collega Piet hem wel zo ergens heeft liggen)

nikee
    Bijdrager
    Post count: 46

Of kijk eens in een oude Bouwverordening, als je iets zoekt van toen er nog geen Gebruiksbesluit was.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.