Brandpreventieforum Forums De Koffiehoek Brandmeester preventie

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Participant
    Post count: 3
    #2066 |

Onlangs ben ik gestart met de opleiding brandmeester preventie. Om een indruk te krijgen van het niveau van het examen, de vraagstelling en de hoeveelheid, zou ik willen vragen of iemand misschien nog een oud examen in zijn/haar bezit heeft en bereid is deze mailen. Eventuele tips, oefenopgaven of andere nuttige informatie zijn ook van harte welkom.

Na het behalen van de diploma’s sprinkler 1 en 2 en het diploma projecteringsdeskundige is het mij wel duidelijk geworden dat het beheersen van de lesstof geen garantie is voor het behalen van het diploma, zeker zo belangrijk zijn de vaardigheid en snelheid. Deze laatste twee zaken krijg je alleen onder de knie door veel te oefenen.

Alvast bedankt voor uw informatie.

Mvrg,

Andre S

emiel van rossumemiel van rossum
    Keymaster
    Post count: 950

Ik denk niet meer dat ik de examens heb, maar voor mij is het ook alweer 8 a 9 jaar geleden.

Ik neem aan dat je de kruisjeslijsten hebt? En zo te horen (sprinkler 1 en 2 en PD (bmi?)) zit je al in een functie waar je wel vaker een bouwplan tegenkomt. Dus pak gewoon een willekeurig project van je werk en ga dat toetsen.

Het is toch vooral de projectopdracht die je veel moet oefenen.

hans de jong
    Participant
    Post count: 138

Ik weet niet waar je de cursus volgt? AVD of bij Obex?
    Meestal hebben die binnen de organisatie oude examens. Het laatste examen is trouwens anders van opzet geweest (althans het theorie gedeelte).
    Tip 1: maak van elke lesdag een samenvatting en lees die elke week een keer door. Dan heb je op het einde voldoende kennis voor het theoriegedeelte.
    Tip 2: Stamp niet alleen de rijtjes uit je hoofd, maar probeer ook die rijtjes te verklaren en verbindingen onderling te begrijpen. (laatste examen zaten er ook begripsvragen bij)
    Tip 3: Bij het bouwplan toetsing is er wel eens discussie of het nu Niet van Toepassing is of Wel/Niet relevant. Als je bij het examen zo’n keuze moet maken, verklaar dan ook apart waarom je voor die keuze bent gegaan. Dus niet zomaar kruisjes zetten.

andre s
    Participant
    Post count: 3

Ik volg de cursus bij Obex. Een zeer interessante cursus en een goede aanvulling als je interesse verder gaat dan je eigen vakgebied, in mijn geval sprinklerinstallaties. Bedankt voor je tips, ik zal er mijn voordeel mee doen.

hans de jong
    Participant
    Post count: 138

Maar als je me een PB stuur kan ik je wel een kopie sturen van het laatste theorie examen. Er zitten wel kriebels van mij tussen de vragen, ik lees altijd eerst een examen door en krabbel gelijk wat kernzaken die met het antwoord relatie hebben. Later maak ik er zinnen van.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.