Brandpreventieforum Forums Jurisprudentie en wetgeving brandgang in oude binnenstad

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Participant
    Post count: 1
    #1803 |

Ik heb een oud woon/winkelpand in de binnenstad van Schiedam. Op de bgg is de winkel en boven is de woning. Om de woning te bereiken moet ik in de winkel met een trap naar boven. Aan de achterzijde van de winkel zit een gang, die ontsluiting biedt naar een andere straat. Toen ik het pand in 1998 aankocht, stond deze gang in het taxatierapport als 2 toegang tot het woon/winkelpand. De eigenaar van de poort heeft mij de afgelopen 12 jaar meermalen verklaard dat ik het recht van overpad heb. Afgelopen jaar wilde ik gebruik gaan maken van de poort, om zodoende voor de bovenwoning een vluchtweg te maken voor brand in de winkel. Het was mijn bedoeling een trap naar het dakterras van de woning te maken. Ik heb de eigenaar van de poort aangeboden de poort van hem te kopen. Een dag later sloeg hij dit bod af en sprak zijn twijfels uit over het recht van overpad. Vervolgens heb ik uit laten zoek of het recht van overpad ergens staat beschreven. Bleek niet zo te zijn. De voormalige eigenaar van mijn woon/winkelpand heeft een schriftelijke verklaring afgelegd dat hij van 1965 tot 1998 de poort wel mocht gebruiken. Hij had daar ook de sleutels van. Wat zijn mijn rechten als ik de poort als brandgang wil gaan gebruiken voor vluchtweg vanuit mijn woning op de 1e etage? Staat daar ergens iets over omschreven?

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 822

Uw vraag is redelijk buiten de scope van dit forum. Ben benieuwd of iemand daar goed advies over heeft.
    Deze vraag kunt u beter voorleggen aan een juridisch adviseur / wetswinkel o.i.d.

Tip: http://www.juridischadvies.nl/index.html

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.