Brandpreventieforum Forums Brandweer Overig Branddovende/brandveilige prullenbak

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 3
    #1114 |

Is een brandveilige prullenbak op dit moment nog wel noodzakelijk? Wij hebben nu brandveilige prullenbakken (met een plastic zakje er in), maar binnen de kantoorruimte wordt er niet meer gerookt en geen brandbare spullen weggegooid. Is hier overigens wetgeving over of is het alleen een brandweervoorschrift? Bij voorbaat dank voor elke reactie.

Mvrgr. Midre

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

was vaak een voorwaarde van de verzekeraar (zie polis).

De nut sinds het rookverbod is te betwisten. Stiekeme rokers kunnen natuurlijk nog steeds schade aanrichten (aan hun longen, maar ook bij het wegstoppen van de peuk). Maar in het gros van de gevallen is een vlamdovende prullenbak volgens mij niet meer nodig.

Als je ze heb, vrolijk gebruiken, is niets mis mee!

janus magnus
    Bijdrager
    Post count: 89

ik meen dat daar iets over geschreven staat in de Arbo-wet, maar zeker weten doe ik dat niet.

midre
    Bijdrager
    Post count: 3

ik meen dat daar iets over geschreven staat in de Arbo-wet, maar zeker weten doe ik dat niet.

Wil je me informeren als je weet waar ik daarover iets kan vinden, want met zoeken naar prullenbak of afvalbak komt er heel veel informatie echter dat gaat over de prullenbak van Windows :lol:

kruislijst
    Bijdrager
    Post count: 1128

off topic:

Eventuele gelijkwaardigheden zijn:
    x linux
    x geen bestanden weggooien
    x geen aansluiting op een netwerk

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

het staat niet genoemd in de arbo-wet

cu,
    Loe.

cees verharen
    Bijdrager
    Post count: 7

mijne heren,
    wat doen we met afvalbakken die geplaatst zijn in zogenaamde rookruimtes, voor de veiligheid geeft men de afvalbakken een vlamdovende werking. ook moeten we nog denken aan het plaatsen van afvalbakken in keukentjes die in veel kantoorgebouwen nog steeds voorkomen. om over de bedrijfskeukens maar niet te spreken. het lijkt me dat het plaatsen van afvalbakken met vlamdovende functie nog steeds noodzakelijk kan zijn.

m.vr.gr.

Cees Verharen

nikee
    Bijdrager
    Post count: 46

off topic: ik wil niet klinken als een doorgedraaide feministe, maar de aanhef "mijne heren" lijkt me een beetje achterhaald op een forum als dit. Tenzij de vraag/opmerking natuurlijk slechts voor de heren bedoeld was.

Groet, Nikee Soesan

janus magnus
    Bijdrager
    Post count: 89

In en raamovereenkomst voor verzekeringen kan bijvoorbeeld staan:
    2.1.7. Roken
    Op plaatsen waar gerookt mag worden behoren goede asbakken (bij-voorbeeld stalen asbakken met een valrand of zand gevulde asbakken) en stalen afvalbakken met een vlamdovend deksel aanwezig te zijn.

Dit is een raamoverkomst van MARSH met de VNG
    http://www2.kerkrade.nl/kis/redactie/IS … 202006.pdf

groeten,

Janus Magnus

louis van wijk
    Moderator
    Post count: 825

off topic: ik wil niet klinken als een doorgedraaide feministe, maar de aanhef "mijne heren" lijkt me een beetje achterhaald op een forum als dit. Tenzij de vraag/opmerking natuurlijk slechts voor de heren bedoeld was.

Groet, Nikee Soesan

[more-offtopic on]
    anders haal je ze met een rugby-tackle maar even onderuit :lol:
    [/more-offtopic off]

nikee
    Bijdrager
    Post count: 46

haha! :lol:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.