Brandpreventieforum Forums Bouw Branddeur 60 minuten

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 1
    #2323 |

Heren,

Ik heb een korte maar wel een lastige vraag omtrent brandwerende schuifdeuren 60 minuten.

In een bestaand gebouw zijn er schuifdeuren aangelegd in een 60 minuten compartiment. De deuren zijn 60 minuten.
    Echter bij spanningsuitval zijn de deuren niet zelfsluitend.

De deuren aansluiten op het netwerk van het noodstroomaggregaat of door middel van een UPS vindt de brandweer niet afdoende. Zij geven aan dat de deur door een mechanische veer altijd dicht dient te lopen. Want er kan kortsluiting etc ontstaan. UPS wordt toegestaan mist deze aan de eisen voldoet.

Hoe zit het nou met zo`n brandwerende schuifdeur? Dient deze een mechanische veer te hebben?
    Bij een dranger is het makkelijk, deze valt af door een contact uit de BMC.

Hartelijk dank voor jullie tijd voor het beantwoorden van deze vraag

mippie esser
    Bijdrager
    Post count: 173

Ron,

Ik ben niet helemaal op de hoogte van de bouwkundige regels, maar ik heb wel een keer een dergelijke discussie meegemaakt. En daar kwam uit dat de deur mechanisch dicht moet lopen nadat deze handmatig geopend is. De deur moet tevens geschakeld worden door de BMC zodat deze niet meer op de sensor werkt en dus alleen nog maar handmatig te openen is. Als de deur in de nachtstand staat (op slot zeg maar) dan moet hij ook vrij gegeven worden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.